0

کودکی که وسایل دیگران را به خانه می آورد

کودکی که وسایل دیگران را به خانه می آورد

کودکی که وسایل دیگران را به خانه می آورد

با راهکارهای اصلاح کودکی که وسایل دیگران را به خانه می آورد از مجله خانواده سایت تفریحی جیران همراه باشید.

کودکی که وسایل دیگران را به خانه می آورد
خیلی از والدین این مشکل را دارند که بچه هایشان وقتی جایی می روند یک سری وسایل یا اسباب بازی های آن خانه را می خواهند بردارند و به خانه خودشان بیاورند. آنها این کار را انجام میدهند چون از آن وسیله خوششان آمده است و دلشان می خواهد آن وسیله مال آنها باشد ولی باید یاد بگیرند که در زندگی یک سری قوانین وجود دارد که ممکن است ما خوششمان نیاید ولی باید آنها را رعایت کنیم. حالا آموزش این قوانین به کودکانمان برعهده ما والدین است. اما چطوری باید این کار را انجام بدهیم؟


موارد پیشنهادی


وقتی کودکتان موقع برگشت وسایلی از آن خانه را برمیدارد و میخواهد به خانه یتان بیاورد، قاطعانه ولی مهربان، مخالفت کنید. یک نکته اینجا خیلی مهم است که در آن لحظه شما و قانونتان را می سنجد و می بیند چقدر سر حرفتان هستید.

شروع می کند به جیغ و داد زدن، خودش را به زمین زدن، زدن شما. وسایل را پرت کردن، دست به دامان صاحبخونه شدن. ولی عکس العمل و حرف شما فقط یکی باشد.

با لبخند فقط یه جمله بگویید: ما وسایل خونه خاله را با خودمان نمی بریم.

کودک تلاشش را می کند که مقاومت شما را بشکند ولی شما باید خودتان را برای بدترین شرایط آماده کنید و تحمل کنید. نگاه و حرف بقیه، جیغ و داد کودکتان، فقط به این فکر کنید که کار درست را دارید انجام می دهید. اگر کودکتان موفق بشود شما را شکست بدهد، مطمئن باشید برای همیشه او برای رسیدن به خواسته هایش از همین روش استفاده می کند و شما می مانید و هر روز یه عالمه جیغ و داد برای رسیدن به خواسته های تمام نشدنی کودکتان.

اگر صاحبخانه هم گفت اشکالی ندارد. با احترام بگویید نه وسایل شما برای خودتان است و خونه خودتان می ماند.

به کودکتان قول ندهید که سر راه آن وسیله را از مغازه برایش می خرید، چون شما نمی توانید همیشه همیشه، خواسته هایش را برآوره کنید.

بهترین کار برای بچه های کوچک زیر سه سال که تمرکز پایینتری دارند پرت کردن حواسشان است.

هنگام رفتن به مهمانی، ده دقیقه قبل از اینکه برگردید نوع بازی را از آن چیزی که احتمال می دهید بخواهد با خودش ببرد را عوض کنید. مثلاً بگویید بیایین برایتان قصه بگویم و بعد آن وسیله را از جلوی دید کودک بردارید.

قبل از رفتن، درباره ی کارهایی که قرار است آنجا انجام بدهد و انتظاراتی که از کودک دارید و تشویق و تنبیه هایی که برای رفتار خوب و بدش در نظر گرفتید باهاش صحبت کنید.

روی رفتار مناسبش بیشتر مانور بدهید. از اینکه کودکتان وسایل پسر خاله اش را برنداشته بیاورد خانه، ابراز خوشحالی کنید و بگویید که چقدر از او راضی هستید و به او می گویید یه پسر مودب و یه جایزه هم به کودک نازتان بدهید.


بیشتر بخوانید: درمان آسم با طب سنتی


 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − ده =

مشاهده بیشتر