0

زمان و نحوه جدا کردن محل خواب کودک

زمان و نحوه جدا کردن محل خواب کودک

زمان و نحوه جدا کردن محل خواب کودک

با زمان و نحوه جدا کردن محل خواب کودک از بخش خانواده سایت تفریحی جیران همراه باشید.

زمان و نحوه جدا کردن محل خواب کودک

طبیعی است که وقتی کودک با محیطی انس بگیرد و مهفوم ترس و تاریک و … را متوجه شود به سختی می شود او را به اتاقی فرستاد که در آن تنها باشد و تنها بخوابد. کودکان بالای سه سال معمولاً در برابر جدا شدن جای خوابشان از کنار والدین واکنش های طولانی مدت نشان می دهند و به یکباره نمی شود جای آنها را از اتاق والدین جدا ساخت. سن جدا کردن محل خواب کودک خیلی زودتر از آنچه که در جامعه ما ایرانی ها عرف است باید انجام بگیرد.

سنین یک سالگی تا دو سال بهترین زمانی است که می توان کودک را از اتاق پدر و مادر خارج و با اتاق مختص به خود آشنا کرد. در این سنین کودک به حدی رشد یافته که بتواند خوب بخوابد و هنگام گرسنگی تحمل کافی داشته باشد تا مادر به او برسد و از طرف دیگر هنوز وابسته به محیط پدر و مادر نشده و ترس از تنهایی و … برایش مفهومی ندارد و خیلی راحت با محیط جدیدش مأنوس خواهد شد بی آنکه پدر و مادر برای عادت دادن او به محیط جدید متحمل دردسری بشوند.


جالب است بدانید: مناسبترین نور برای اتاق خواب کودک


سعی کنید به اتاق کودک برسید و وسایل و اسباب بازی هایی را که او دوست دارد در آن قرار دهید. ساعاتی در روز به همراه کودک در اتاق او بنشینید و سعی کنید تمام قسمت های اتاق را به او نشان دهید و با او در اتاق بازی کنید. اگر اتاق کودک کمد دیواری یا قسمت های ناشناخته ای دارد آنها را به کودک نشان داده و سعی کنید علاقه ای بین کودک و اتاق شخصی اش برقرار کنید.

در طول روز برای بازی کردن، فرزندتان را به اتاق خودش هدایت کنید و به او بگویید که در همان اتاق می تواند بازی کند و نباید وسایل بازی اش را به خارج از اتاق بیاورد. در میان بازی و هنگامی که کودک خسته می شود او را در همان اتاق بخوابانید و در کنارش بمانید تا کامل به خواب رود. توجه داشته باشید که اتاق کودک هرگز نباید تاریک و بدون نور باشد تا او بتواند به راحتی و بدون ترس به اتاق شخصی اش علاقه مند شده و آنجا را بپذیرد.


موارد پیشنهادی

پای پنیر و ماهی – غذای زیر یکساله ها

معرفی 6 عطر تلخ و گرم زنانه


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 6 =

مشاهده بیشتر