0

بازی هایی جهت تقویت تمرکز

بازی هایی جهت تقویت تمرکز

بازی هایی جهت تقویت تمرکز

با بازی هایی جهت تقویت تمرکز از بخش خانواده سایت تفریحی جیران همراه باشید.

بازی هایی جهت تقویت تمرکز

بازی تعادلی آب توی لیوان:

درون یک ظرف پلاستیکی یا یک لیوان یکبار مصرف مقداری آب بریزید، لیوان را کف دست فرزندتان قرار دهید و در حالتی که فرزندتان دستهایش را در دو طرف بدنش باز کرده است لیوان را در یک مسیر مشخص حمل کند و نباید بگذارد لیوان بیفتد. در مرحله دشوار می توانید دو لیوان پر از آب را در اختیار فرزندتان قرار دهید.(تقویت تعادل)

بازی (چه چیزی برداشته شده است؟)

شش وسیله متفاوت (مثل اسباب بازی، کتاب، چنگال، تکه ای لباس، یک تکه نان و یک سکه) را روی میز قرار دهید. هنگامی که کودک پشت به میز ایستاده باشد، یکی از وسایل را بردارید، و بپرسید که کدام یک برداشته شده است؟ این کار را ادامه دهید تا همه وسایل از روی میز برداشته شده است؟ این کار را ادامه دهید تا همه وسایل از روی میز برداشته شوند. سعی کنید بازی را با اشیای مشابه مثل 6 اسباب بازی، 6 کتاب مختلف، 6 مهره یا قاشق و چنگال تکرار کنید.(تقویت حافظه دیداری)

بازی وسیله های صدادار:

چند وسیله صدا ساز(به عنوان مثال سوت، جغجغه، سنتورک، شیپور و …) به صورت (2 عدد هر کدام) تهیه کنید. این وسایل را به کودک بدهید تا مدتی با آن ها بازی کند و با صدای هر کدام آشنا شود. سپس یک نمونه از وسایل را مقابل کودک بگذارید. خودتان پشت او قرار بگیرد و جفت دیگر هر وسیله را به صدا درآورید. از کودک بخواهید پس از شنیدن صدا وسیله مورد نظر را نشان دهد.(تقویت ادراک شنیداری)

بازی (چه چیزی تغییر کرده است؟)

از کودک خود بخواهید شما را به دقت نگاه کند(مثلاً توجه به از زیور آلات شما، جوراب ها و کفشها و …) و سعی کند ظاهر شما را به خاطر بسپارد. حالا شما اتاق را ترک کنید و در ظاهر خود تغییراتی بدهید که قابل رویت باشد (به عنوان مثال، آستین خود را بالا بزنید، گوشواره خود را در آورید. ساعت خود را به مچ دست مخالف ببندید و از این قبیل). هنگامی که به اتاق بر می گردید کودکتان باید سعی کند آنچه را که در ظاهر شما تغییر کرده تشخیص بدهد.(تقویت ادراک دیداری)

بازی کتاب روی سر

روی سر فرزندتان یک کتاب سبک بگذارید و یک مسیر مشخص را تعیین کنید و بگویید حرکت کن بدون اینکه کتاب بیفتد. برای سخت تر شدن بازی می توانید مسیر را به صورت مارپیچ در آورید. (تقویت تعادل)

بازی تشخیص اشیاء

یک چشم بند برای کودک ببندید سپس اشیاء آشنا و موجود در منزل را یکی یکی در دست او بگذارید و بخواهید پس از لمس هر وسیله، نام آنها را بگوید. به جای اشیاء می توانید اشکال هندسی مختلف دایره، مثلث و مستطیل و … را برش دهید و با بستن چشم بند از او بخواهید که شکل را تشخیص دهد.(تقویت حس لامسه)


موارد پیشنهادی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 4 =

مشاهده بیشتر