0

آماده کردن خواهر و برادرها برای قبول نوزاد

آماده کردن خواهر و برادرها برای قبول نوزاد

آماده کردن خواهر و برادرها برای قبول نوزاد

اگر در خانواده کودکان بزرگتری حضور دارند، بهتر است پیشاپیش، آنها را برای ورود نوزاد آماده کنید صحبت کردن درباره تولد یک خواهر یا برادر جدید با کودکان سه ساله یا بزرگتر، کار دشواری نیست. آماده کردن خواهر و برادرها برای قبول نوزاد را از بخش خانواده سایت تفریحی جیران همراه باشید.

آماده کردن خواهر و برادرها برای قبول نوزاد
بعضی از مادرها به محض این که از بارداری خود مطلع می شوند، موضوع را به بچه های بزرگتر می گویند، بعضی ها ترجیح می دهند چند ماهی صبر کنند تا از ادامه بارداری و سالم بودن جنین مطمئن بشوند و بعد موضوع را به فرزندانشان می گویند. شما می توانید از فرزندانتان برای طراحی جابجایی مبلمان، تهیه وسایل و لباسهای نوزاد قبل از به دنیا آمدنش و سایر تدارکات کمک بگیرید.

پدر و مادر باید مراقب باشند طوری حرف نزنند که انگار می خواهند لوازم و وسایلش را از او بگیرند، بلکه باید به او پیشنهاد کنند که برای ورود کودک به آنها کمک کند واز این موضوع احساس رضایت داشته باشد. در کتابخانه ها و کتابفروشی ها، کتابهای فراوانی هستند که به کودکان کمک می کنند برای ورود نوزاد جدید آماده شوند.
فقط در دو سالگی که معمولاً فاصله طبیعی بین اولین و دومین کودک خانواده است، بسیار مشکل است که بتوان به کودک اول تفهیم کرد که قرار است چه اتفاقی روی بدهد و او چه احساسی خواهد داشت. اجازه بدهید که کودک اول به شکم برجسته مادرش دست بکد و توجه او را به نوزادهایی که در جاهای دیگر می بیند، جلب کنید و از کودک بپرسید که آیا دوست دارد نوزادی در خانه داشته باشند که باهم از او مراقبت کنند.
در هنگام ارائه همه این پیشنهاد، عاقلانه ترین روش این است که پدر و مادر بیش از حد هیجان به خرج ندهند و یا سعی نکنند کودک را وادار سازند که اشتیاق زیادی را از خود نشان دهد. عادی رفتار کردن از هر کاری بهتر است. بهترین چیزی که می توانید آرزو کنید این است که احساسات فرزند شما آمیزه ای از نفرت و لذت باشد. اگر کودک قبل یا بعد از ورود نوزاد، در مقابل نگهداشتن او در خانه موضع مخالف بگیرد و یا پیشنهاد بدهد که او را به بیمارستان برگردانند، عاقلانه ترین کار این است که این مساله را بسیار طبیعی تلقی کنید و بگویید:”می دانم که چه احساسی داری، گاهی اوقات اصلاً دلت نمی خواهد نوزاد اینجا باشد.”
بعضی از بستگان و دوستان گاهی بسیار بی فکری می کنند، مخصوصاً آنهایی که قبلاً نسبت به بچه بزرگتر شور و علاقه زیای به خرج می دادند. من از یک مادربزرگ شنیدم که می گفت،”حالا دیگر این بچه مادربزرگ است!”
اگر قرار است کودک را مهدکودک یا کودکستان بگذارید، دقت داشته باشید که ای کار را ماهها قبل از تولد نوزادتان انجام بدهید. اگر کمی قبل یا بعد از ورود نوزاد اینکار را بکنید، حس حسادت کودک بزرگتر تحریک می شود و تصور می کند که او را کنار گذاشته اید.

بیشتر بخوانید: بازی هایی جهت تقویت تمرکز

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + یک =

مشاهده بیشتر