0

رفتار مناسب مقابل همسر چشم چران

رفتار مناسب مقابل همسر چشم چران

رفتار مناسب مقابل همسر چشم چران

با آموزش رفتار مناسب مقابل همسر چشم چران از بخش خانواده سایت تفریحی جیران همراه باشید.

رفتار مناسب مقابل همسر چشم چران
سلام. زنی پنجاه ساله هستم. همسرم هیز و چشم چران است طوری که در حضور من و دوستانم نیز نمی تواند خود را کنترل کند و باعث خجالت من می شود. به جز گریه چه باید بکنم؟


موارد پیشنهادی


 

با همسران چشم چران قاطعانه برخورد کنید.

بعضی روان شناسان می گویند: مردان موجوداتی دیداری هستند، یعنی بیش از زنان به محرک های جنسی چشم می اندازند و از نگاه های هوسناک لذت می برند. از نظر اجتماعی چشم چرانی چون تجاوز به حریم خصوصی دیگران است – حتی اگر در کوچه و خیابان و به آدم های پوشیده باشد – نوعی رفتار خلاف شمرده می شود. کسانی که در معرض این نوع نگاه های بد هستند، اطرافیان آنها حق دارند که به فرد چشم چران اعتراض کنند در بعضی موقعیت ها ، نگاه تند و هیز یک مرد به زنی محترم، خشونت نزدیکان او را بر انگیخته و به ضرب و شتم و حتی قتل منجر شده است. هر گاه چشم چرانی به صورت اختلالی عادتی در می آید و بیمار با برنامه های تکانشی به نگاه کردن به مکان های خلوت همسایگان می پردازد. این حالت نوعی بیماری است که باید از نظر قانونی و درمانی با آن برخورد شود.

پیامدهای اخلاقی و روانی زیادی به آن نسبت داده شده است. امام علی (ع) می فرمایند:”کسی که به چیز هایی که نباید نگاه کند، طولانی بنگرد غم و اندوهش افزایش می یابد.”

نگاه باعث می شود که فرد از وضعیت خود ناراضی شود. برای مثال، زیبایی ها و خوبی های همسرش را به خوبی نبیند، این نارضایتی شادکامی فرد و تفاهم زناشویی را از بین می برد و چون نمی تواند به زنان دیگر برسد، دچار حسرت ، رنج و ناکامی فراوان می شود. پیشنهاد می شود به کمک یک مشاور آگاه همسرتان را از عواقب این کار زشت بازدارید و به جای غصه خوردن با او قاطعانه و جدی برخورد کنید.


بیشتر بخوانید: حقایق آکنه پوستی و زیبایی صورت


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 1 =

مشاهده بیشتر