0

راهکارهای درمان نارضایتی جنسی

راهکارهای درمان نارضایتی جنسی

راهکارهای درمان نارضایتی جنسی

با راهکارهای درمان نارضایتی جنسی از بخش خانواده سایت تفریحی جیران همراه باشید.

راهکارهای درمان نارضایتی جنسی
زنان و مردان هر یک می توانند در درمان نارضایتی جنسی نقش مؤثری داشته باشند. اما از آنجایی که رابطه ی جنسی مانند هر رابطه ی دیگری و حتی گاهی مهم تر از آنها، ارتباطی دو سویه و دو طرفه است، نیاز به تلاش و پیگیری هر دو طرف در درمان است. بنابراین راهکارهای زیر به رغم این که برخی از آنها برای مردان و برخی برای زنان مهم تر است، به شرط اهتمام دو طرف، می تواند در درمان نارضایتی جنسی مؤثر باشد.


موارد پیشنهادی


  1. آگاهی جنسی خود را بالا ببرید.

حیطه های مهمی که در آگاهی جنسی باید مورد توجه قرار گیرد، آناتومی جنسی، چگونگی پاسخ کاهش رضایت جنسی روبه رو هستید، باید آگاهی جنسی خود را بالا ببرید. ثابت شده است که در اکثر موارد، با بالا رفتن آگاهی جنسی، میل و رضایت جنسی نیز افزایش می یابد. علاقمندان برای بالا بردن اطلاعات جنسی خود می توانند به کتاب ” مریخی ها و ونوسی ها در اتاق خواب” نوشته ی دکتر جان گری، انتشارات دانژه، مراجعه کنند.

2. درباره ی جزئیات و نیازهای همدیگر به روشنی صحبت کنید.

چرا نباید به خودمان اجازه دهیم که رک و رو راست درباره ی تمایلات جنسی مان با شریک زندگی خود صحبت کنیم و به راستی آخرین باری که درباره ی خواست ها و تمایلات جنسی خود با او صحبت کرده اید به چند مدت قبل باز می گردد؟ اغلب عادت کرده ایم حول محور آن حرف بزنیم. اما از اشاره ی مستقیم به نیازهایمان طفره می رویم. انتظار داریم همسرمان با قدرت تخیل و درک خود به خواسته های جنسی ما پی ببرد. گاهی اوقات آن قدر از دایره عقل و منطق خارج می شویم که تصور می کنیم اگر ما را “واقعاً دوست داشته باشند” آن وقت خودشان باید به خودی خود، متوجه شوند در این نوع روابط، چه چیز موجبات رضایت ما را فراهم می آورد.

3. ارتباط کلامی و بیان هیجانات خود را تقویت و اصلاح کنید.

همسران بهتر است درباره ی مسائل جنسی به اکنون و اینجا توجه کنند و گذشته را وارد بحث نکنند. همچنین ضمیر اول شخص مفرد را در بیان جملات خود به کار ببرند. مثلاً به جای جمله ی “تو هرگز مرا در آغوش نمی گیری”، که خود به مرور باعث کاهش رضایت جنسی می شود، بگویند”وقتی مرا بغل می کنی واقعاً خوشحال می شوم، می توانی این کار را بیشتر انجام بدهی.” در موارد دیگر نیز بکوشید از تعمیم های افراطی و جملات تهدید آمیز خودداری کنید.

4. صحبت های جنسی را ادامه دهید.

گر چه در ابتدای ارتباط، عمل فیزیکی جنسی از کلام جنسی پر رنگ تر است، به مرور، صحبت های جنسی نقش مهم تری را ایفا می کنند. محققین معتقدند کلام جنسی، هنگامی که عمل جنسی امکان پذیر نیست، منجر به بهبود روابط جنسی در آینده می شود.

5. افکار غیر منطقی درباره ی مسائل جنسی را شناسایی کنید.

گاهی نارضایتی جنسی در روابط زناشویی، به علت باورها و افکار نادرست یکی از همسران یا هر دو آنها درباره ی روابط جنسی است. سعی کنید با شناسایی افکار، باورها و احساسات خود نسبت به عمل جنسی، بافردی آگاه آنها را مطرح و درستی یا نادرستی این باورها را بررسی کنید. خواهید دانست بااصلاح این باورهای غلط، چقدر در افزایش رضایت جنسی خود موفق خواهید بود.

6. اوقات فراغت ویژه را باهم بگذرانید.

در تحقیقات مختلفی نشانداده شده است زن و مرد بعد از تولد فرزندان و مشغله ی بیشتر زندگی، به فعالیت های عاطفی کمتر توجه کنند.

بنابراین هر چند وقت یکبار، بدون فرزندان باهم بیرون بروید یا بدون مناسبت به هم هدیه دهید. این رفتارها سبب می شود که رابطه جنسی بدون عاطفه نداشته باشید.

7. تعاملات مثبت خود را افزایش دهید.

ما نیز معتقد نیستیم زندگی زناشویی فقط به رابطه ی جنسی خلاصه می شود. بنابراین در روابط زناشویی و زندگی مشترک باید نقش سایر ارتباطات و زندگی مشترک باید نقش سایر ارتباطات زوجین را نیز مدنظر داشت و به تقویت و بهبود آن پرداخت. به عنوان یک راهکار کلی، سعی کنید استفاده ی بیشتری ازتشویق و کاهش انتقاد را در روابط خود، سرلوحه قرار دهید تا با افزایش صمیمیت، رضایت جنسی رانیز افزایش دهید.

8. می توانید از متخصص کمک بگیرید.

به رغم ذکر برخی راهکارها برای درمان رضایت جنسی، اکثر مواقع حل مشکل به این راحتی نیست و نیاز به بررسی عمیق و همه جانبه مشکل و در نهایت ارائه درمان مناسب است، بنابراین لزوم مراجعه به متخصص اهمیت می یابد.


بیشتر بخوانید: راههای برطرف کردن بی خوابی در منزل


 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + هفده =

مشاهده بیشتر