0

عادت های عجیبی که نشانده ی هوش بالاست

عادت های عجیبی که نشانده ی هوش بالاست

عادت های عجیبی که نشانده ی هوش بالاست

آشنایی با عادت های عجیبی که نشانده ی هوش بالاست را از بخش دانستنی های سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

عادت های عجیبی که نشانده ی هوش بالاست
شما در زندگی احساس می کنید فردی هوشمند و زرنگ با آی کیوی بالا هستید؟ آیا این موضوع را با حل کردن سوالات فراوان تست هوش و یا پاسخ به معماهای فراوان سنجش هوش پی برده اید و یا رفتارها و عملکرد شما این موضوع را نشان می دهد؟

بررسی ویژگی های افراد مختلف از روی رفتارها و واکنش های آنها گاهی کار بسیار ساده ای به نظر می رسد. اما برخی رفتارها هستند که از نظر شخصیت شناسی هوش و استعداد نهفته افراد را نشان می دهد.


موارد پیشنهادی


بررسی شخصیت افراد باهوش

آیا تا بحال بخاطر “عادت های عجیب و غریب” از شما انتقاد شده؟ آیا همیشه والدینتان برای تمیز کردن اتاقتان سر شما داد می زنند؟ آیا وقتی با خودتان حرف می زنید دوستان و غریبه های اطرافتان به شما می خندند؟ آیا گاهی ناخواسته جلوی مادربزرگتان ناسزا می گویید؟ یا شاید همه این ویژگی ها را دارید و بعلاوه بیشتر ساعات شب را هم بیدار هستید؟

برای شما خبرهای جالبی دارم! این چهار ویژگی آنقدرها هم که بنظر می رسند بد نیستند. تحقیقات نشان داده اند که عادت های رفتاری زیر نشانه باهوش بودن افراد هستند.

  1. افراد باهوش شلخته هستند

کاتلین ووس، یک دانشمند روانشناسی، در تحقیقات خود متوجه شد که یک میز کار شلوغ و بهم ریخته محرک تفکر خلاقانه و ایده های نو است.

ووس می گوید، “همه ما در محیط های متفاوتی زندگی می کنیم، مانند فضای اداری، خانه، خودروی شخصی، یا حتی در اینترنت. صرفنظر از قدرت کنترل شما روی محیط افراد، شما در معرض این محیط ها قرار دارید و تحقیقات نشان داده اند که محیط شما را تحت تاثیر قرار می دهد”.

پس اگر اتاقتان بهم ریخته است، خجالت نکشید، چون به جاری شدن خلاقیت شما کمک می کند. یک محیط شلوغ و بهم ریخته به شما کمک می کند تا هنجارشکنی کرده و به ایده های نو دست پیدا کنید!

2. افراد باهوش با خودشان حرف می زنند

به این دسته از آدم ها دیوانه می گویند، اما می توان از یک دیدگاه دیگر هم به آنها نگاه کرد. کمی فکر کنید: وقتی کسی دور و برتان نیست که با او درباره چیزهای مختلف حرف بزنید به یک ایده جذاب می رسید. بعد می بینید که دوست دارید درباره آن حرف زده و آن را با صدای بلند برای خودتان توضیح دهید. ناگهان، سرتان را بالا می آورید و می بینید که آدم های اطرافتان در خیابان با تعجب و لبخند شما را نگاه می کنند. آنها به چی خیره شده اند؟ مهم نیست، چون شما دوباره سعی می کنید فکرتان را جمع و جور کنید!

علم می گوید افرادی که با خودشان حرف می زنند دیوانه نیستند، در واقع باهوش ترند! اینکار به آنها کمک می کند تا مشکل خود را بهتر تعریف کرده و خیلی سریعتر از همتایان ساکتِ خود برای آن مشکل به یک راه حل می رسند.

3. افراد باهوش بیشتر ناسزا می گویند

باید قبول کنیم که ناسزا گفتن همیشه هم بد نیست. بعلاوه، ناسزا چیست؟ ناسزا یک مجموعه حروف است که کنار هم قرار گرفته و یک مفهوم توهین آمیز می سازند یا حتی گاهی شما معنی آنها را هم نمی دانید.

در یک بررسی مشخص شده که افرادی که بیشتر ناسزا می گویند IQ بالاتری دارند و دامنه گسترده واژه های ناسزا نشان دهنده قدرت بلاغی این افراد است. پس اجازه دهید ناسزاگوی درونتان بیدار شده و هر چه که دلش می خواهد بگوید!

4. افراد باهوش شب ها تا دیروقت بیدار می مانند

وقتی چیزهای زیادی در ذهنتان است و قبل از خواب هنوز راه حلی برای مشکلات خود پیدا نکرده اید، روی تخت این پهلو آن پهلو می شوید. نگران نباشید! بیدار ماندن تا دیروقت می تواند یکی از نشانه ها بالا بودن IQ شما باشد! ظاهرا ما با اینکار به دنبال زمان بیشتری برای رسیدن به بهترین راه حل برای مشکل هستیم.

در عصر انسان های اولیه که هنوز آتش کشف نشده بود، تنها منبع نور خورشید بود. به همین خاطر، مجبور بودند زود به رختخواب بروند تا از شرّ شکارچی ها در امان باشد. بااینحال، این روزها ما انسان ها در همه ساعات روز و شب نور مصنوعی داریم، و می توانیم ساعات شب را مدیریت کنیم.

پس اگر شما هم ناسزا می گویید، شب ها تا دیروقت بیدار هستید، همیشه نامرتب و شلخته هستید، و در میان جمع با خودتان حرف می زنید، هیچ اشکالی ندارد. علم هوای شما را دارد و اثبات کرده که با این مشخصه ها، شما یک فرد خلاق با IQ بالاتر بوده و خیلی سریعتر از آدم های معمولی می توانید مشکلات را حل کنید. پس دوست عزیز، با همین فرمان ادامه بده!

آدم‌های باهوش چه خصوصیات اخلاقی و ویژگی‌هایی دارند؟
افرادی که بسیار با هوش می باشند به موضوع های ساده اصلا بها نمی دهند خیلی از افراد فکر می کنند بسیار باهوش می باشند اما آنها کاملا در اشتباه می باشند آدمهای باهوش به سادگی عاشق نمیشوند دل بستن برای افراد باهوش یه بار در زندگیشان رخ می دهد فکر کردن برایشان مهم تر از عمل کردن می باشد شاید شما فکر کنید افراد باهوش بی دست و پا هستند ولی کاملا اشتباه می نمایید.

اغلب مردم گمان می‌کنند که آدم‌های بسیار باهوش، ابرانسان‌هایی هستند که اسیر موضوعات پیش‌پاافتاده زندگی نیستند، چرا که مغز آن‌ها در همه شرایط زندگی به به یاری آن ها می‌آید. اما، واقعیت چیز دیگری است، تفاوتی نمی‌کند که یک نفر چقدر باهوش است، مهم این است که آخر کار، او هم فقط یک انسان است.

آن‌ها با موضوعات چالش‌برانگیز زندگی، به نسبت، متفاوت از بقیه مردم دست و پنجه‌نرم می‌کنند اما همین هم، مبارزه است و دشوار. اگر شما آدم بسیار باهوشی هستید، مشکلات خاص این وضعیت، به اضافه درک نشدن توسط اطرافیان می‌تواند به شما احساس انزوا را القا کند. شاید دوستان و اعضای خانواده خیلی مراقب احساسات شما نیستند و این یکی از رایج‌ترین مشکلات شماست.


بیشتر بخوانید


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + هشت =

مشاهده بیشتر