0

راههای مقابله با استرس کاری

سلامت روانی برای اجتناب از استرس کاری

با راههای مقابله با استرس کاری از بخش دانستنی های سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

راههای مقابله با استرس کاری

استفاده از رایانه و یا ارسال برخی از ایمیل‌های خود را به پایان برسانید. اسکایپ و یا اخطار اسلاک در حال خاموش شدن است و شما در لحظات کوتاهی که با موس خود بر فراز آن می گردید، دچار اضطراب می شوید. این رئیس تان است و او از شما درخواست می‌کند که فردا اضافه‌کاری کنید و همچنین در آخر هفته، کار کنید.


موارد پیشنهادی


جواب می‌دهم: ” بله، آه می‌کشم و کار خود را ادامه می‌دهم و خستگی را تحمل می کنم.

حالا این ممکن است به نفع رئیستان باشد، اما اگر بدون کنترل باقی بماند، واقعاً می‌تواند تاثیر بزرگی بر سلامت ذهنی شما داشته باشد و قبل از اینکه شما این را بدانید شما را مریض می کند.

برای کمک به شما در مقابله با استرس مربوط به کار، در اینجا چند استراتژی وجود دارد که می‌توانید از آن برای کنترل خود استفاده کنید:

۱.آرامش با ورزش. این امر نباید موجب شگفتی شود زیرا سلامت جسمی ما به طور مستقیم بر سلامت روان ما تاثیر می‌گذارد. اما ورزش کردن هیچ کاری به جز خوبی برای حالات فیزیکی و ذهنی ما نمی‌کند و در حالی که وقت پیدا کردن سخت است، سرمایه‌گذاری در آن قطعاً راهی طولانی خواهد بود.

۲. روز سلامت روانی را در صورت نیاز در نظر بگیرید. اگر هرگز یکی را انتخاب نکرده اید، احتمالاً باید این کار را بکنید. چه تصمیم بگیرید که آن را با خانواده خود سپری کنید یا فقط در تمام روز با یک کتاب خوب و کمی قهوه در رختخواب باشید، مهم دانستن روز سلامت روانی وقتی که کار می کنیم ضامن حفظ خود است. همیشه به یاد داشته باشید که ما ماشین‌ یا ربات نیستیم و هر چند وقت یک‌بار برای به استراحت نیاز داریم تا در کارمان دچار اشتباه نشویم.

۳. تایم ناهار را فراموش نکنید. ممکن است یک چیز کوچک به نظر برسد، اما وقتی زمان آن فرا می‌رسد که واقعاً می‌توانید به مغز خود کمک کنید و ذهنتان را آزاد کنید.

4. کار را در اداره رها کنید. کار کردن در خانه موقعی که از محل کار برگشتید نیز زیاد باب شده است و فراموش می‌کنیم که چقدر ناسالم و اشتباه است. ما اساساً زمان خودمان را برای کاری که ۸ ساعت قبل از آن انجام دادیم فدا می‌کنیم. پس به خود زمان بدهید و در کنار عزیزانتان بودن وقت بگذارید . خوب، کار با کیفیت همیشه می‌تواند صبر کند.

5. مسئولیت‌های کاری را واگذار کنید. در پایان روز، این پایان کار امروز است و واقعاً هیچ پاداشی برای گرفتن تمام مسئولیت‌ها وجود ندارد. پس کاری را که می‌توانید انجام دهید و آن را به خوبی انجام دهید، اما از محول کردن برخی از کارها در صورت نیاز نترسید. به هر حال تو در یک تیم هستی.

ممکن است در ابتدا سخت باشد و ممکن است کمی طول بکشد تا عادت کنید، اما درک اینکه سلامتی ذهنی شما باید قبل از هر چیز دیگری به وجود بیاید، کلیدی برای بودن بهتر و بهتر شدن انسان است.


بیشتر بخوانید: ارتباط بامبو با خوش شانسی


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + هفت =

مشاهده بیشتر