0

آیا آب خوردن در صبح واقعاً سالم است؟

آیا آب در صبح واقعاً سالم است؟

آیا آب خوردن در صبح واقعاً سالم است؟

با مطلب آیا آب خوردن در صبح واقعاً سالم است؟ از بخش دانستنی های سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

شصت درصد از بدن انسان از آب تشکیل‌یافته است در نتیجه نوشیدن مقادیر کافی از این عنصر برای سلامتی ضروری است.

آیا آب خوردن در صبح واقعاً سالم است؟
ادعاهای اخیر در مورد نوشیدن آب در یک زمان خاص از روز به خصوص در صبح باعث افزایش عمر می‌شود، با این حال، چندین مطالعه بر این باورند که کمک آب به بهداشت مثل تجویز پزشک، کاهش وزن، افزایش عملکرد ذهنی و سم زدایی می‌تواند در هر زمانی از روز رخ دهد.


موارد پیشنهادی


آب آشامیدنی الزاماً نباید در صبح باشد چون برخی بر این باورند که آب از دست رفته‌است، زیرا به نظر می‌رسد که ادرار آن‌ها متمرکز است. ادرار زرد رنگی همیشه شاخص سطح هیدراتاسیون بدن نیست.

این روش در یک مطالعه تعیین شده‌است که وضعیت هیدراسیون متفاوت و جذب مایع در ۱۶۴ مورد مناسب را آنالیز می‌کند، اگر چه مصرف آب در چند ساعت اول پس از بیدار شدن وجود دارد، میزان هیدراتاسیون آن‌ها به طور قابل‌توجهی تحت‌تاثیر این وضعیت قرار نمی‌گیرد. این نشان می‌دهد که مردم هنوز هم می‌توانند در صبح حتی آب آشامیدنی کافی بنوشند و با وجود داشتن ادرار غلیظ رنگی.

بنابراین، هر وقت که شما احساس تشنگی می‌کنید، فقط مقدار کافی آب بنوشید. عطش احساسی است که بدن شما وقتی نیاز به آب دارد را تحریک می‌کند و این می‌تواند در طول روز اتفاق بیفتد، نه تنها در صبح.

مطالعه دیگری نشان داد که جذب آب می‌تواند به طور بالقوه نرخ متابولیسم یک بزرگ‌سال را به میزان ۲۴ تا ۳۰ درصد افزایش دهد در نتیجه باعث کاهش وزن می‌شود. علاوه بر این، حدود ۴۸ کالری با نوشیدن آب آشامیدنی روزانه دوبرابر می‌شوند.

در حالی که این ها می‌توانند از لحاظ علمی صحت داشته باشند، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این نتایج محدود به مصرف آب در صبح هستند.
براساس یک تحقیق, کم‌آبی ملایم هوشیاری ذهنی, تمرکز و عملکرد فیزیکی را مختل می‌کند در نتیجه توصیه می‌کند که آب آشامیدنی برای بیدار شدن عملکردهای شناختی را بهبود بخشد.

با این حال, هیچ مدرکی وجود ندارد که بازجذب را در ساعات اولیه صبح برای رسیدن به حداکثر مزایای ذهنی محدود کند.

یک تصور غلط رایج این است که نوشیدن آب در صبح زود باعث خروج سموم در بدن می‌شود. در حالی که آب قطعاً برای حذف پسماندها مورد نیاز است, هیچ دانشی وجود ندارد که بتواند ادعا عادت صبحگاهی را جبران کند.

تمیز کردن بدن از سموم که کارکرد اولیه کلیه‌ها می‌باشد, به زمان خاصی از روز محدود نمی‌شود. به طور مداوم تا زمانی که موادی برای حذف و آب برای کمک به این فرآیند وجود دارد, ممکن است صبح یا عصر باشد.


بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ ترتیلای مرغ


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 10 =

مشاهده بیشتر