0

از بین بردن لکه قیر و واکس و رژ لب و …

از بین بردن لکه قیر و واکس و رژ لب و ...

از بین بردن لکه قیر و واکس و رژ لب و …

با از بین بردن لکه قیر و واکس و رژ لب و … از بخش نکات خانه داری سایت تفریحی جیران همراه باشید.

از بین بردن لکه قیر و واکس و رژ لب و ...

لکه قیر

بهترین راه برای از بین بردن قیر استفاده از روغن اوکالیتوس یا استفاده از کره برای نرم کردن قیر است اما بهترین روش برای از بین بردن لکه قیر، شستن لکه مورد نظر بوسیله بنزین است.

لکه واکس

برای از بین بردن لکه های واکس بر روی لباس یا هر چیز دیگر، ابتدا محل مورد نظر را با آب خیس کرده سپس پنبه ای را آغشته به مایع ظرفشویی کرده و بر روی لکه بریزید و چند مرتبه بر روی لکه بکشید سپس مقداری پنبه تمیز برداشته و آن را آغشته به آب خالص نمائید و بر روی لکه بکشید تا که از بین برود.

راه دیگر برای از بین بردن لکه واکس استفاده از الکل است که مقداری از آن را بر روی پارچه یا دستمال ریخته و بر روی لکه بکشید تا خوب تمیز گردد.

لکه های سفره

برای از بین بردن لکه های چربی بر روی سفره، نور خورشید است. بدین ترتیب که سفره را بعد از شستن به مدت یک روز جلوی نور آفتاب قرار دهید.

لکه جوهر

ظرفی را پر از شیر کنید و قسمت جوهری شده را در داخل ظرف شیر قرار دهید و بعد از چند دقیقه آن محل را با آب بشوئید تا بدین وسیله لکه جوهر از بین برود.


حتماً بخوانید: نحوه تمیز کردن طلا و جواهر


لکه خون

برای از بین بردن محل لکه ابتدا با آب خوب شسته بعد روی لکه را مقداری نشاسته ذرت مالیده و جلوی نور خورشید قرار داده تا نشاسته خشک شود و بعد از خشک شدن نشاسته لباس را آب بکشید.

لکه شیر

برای از بین بردن لکه های ایجاد شده بوسیله شیر، بهتر است که آمونیاک را به مقدار زیاد رقیق نمائید و کمی نیز نمک به آن اضافه کنید و لکه را با این محلول به دست آمده پاک نمائید و بعد آب بکشید.

لکه رنگ

برای زدودن لکه های رنگ روغنی، ابتدا آن را با آب سرد بشوئید سپس با آب نیمگرم و پودر رخشویی شسته و آب بکشید.

برای زدودن لکه های رنگ پلاستیکی، ابتدا رنگ اضافی را حذف کنید و سپس نفت خام بمالید و با پنبه پاک کنید و سرانجام با آب گرم و صابون بشویید و آبکشی کنید.

لکه ی واکس کفش

یک قطعه پنبه را در آب خیس نمایید و روی لکه بمالید و رویش مایع ظرفشویی بریزید و مالش دهید. سپس با پنبه ای که در آب خالص خیس شده است آن را تمیز کنید. این کار را چند بار انجام دهید تا لکه از بین برود و ارگ پارچه قابل شستن است آن را با آب نیمگرم و پودر لباسشویی بشویید و آبکشی نمایید.

لکه ی عطر روی لباس

برای از بین بردن لکه ی عطر از روی لباس پنبه را در آب سرد فرو برید و پس از فشار دادن روی محل مود نظر بکشید. همچنین می توانید از الکل سفید نیز استفاده کنید.

لکه رژ لب

برای از بین بردن لکه ی رژ لب بایستی آن را فوراً با اِتر پاک کنید. اگر لکه ی رژ لب روی پارچه های حریر ایجاد شد آن را با تری کلراتیلن پاک کنید.

لکه شکلات

ابتدا شکلاتهای باقی مانده را از روی پارچه بردارید. سپس یک پارچه سفید تمیز را چند لایه کنید و زیر پارچه در محل لکه قرار دهید. بعد محلول آب و الکل را به نسبتهای مساوی بوسیله پنبه روی لکه شکلات بکشید و با پنبه دیگر خشک کنید.


بیشتر بخوانید:

آنچه باید درباره ماسک صورت بدانید

خواص دارویی ازگیل


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 11 =

مشاهده بیشتر