0

پرنس سبزیجات کرفس

پرنس سبزیجات کرفس

پرنس سبزیجات کرفس

با مطلب عالی در مورد کرفس با عنوان پرنس سبزیجات کرفس از بخش سلامت سایت تفریحی جیران همراه باشید.

پرنس سبزیجات کرفس

شنیده اید می گویند بعضی از نعمت های خدا از سر تا آخرش را می شود استفاد کرد آن هم استفاده بهینه؟ کرفس یکی از همان هاست. سبزی ویژه ای که از ریشه تا ساقه و برگ هایش خورده می شود آن هم با کلی خواص و فایده. برای همین هم هست که متخصصان تغذیع حساب ویژه ای روی این سبزی خارق العاده باز کرده اند. سبزی ای که بر هر درد بی درمان دواست. پس اگر تا حالا با خواص کرفس آشنا نبودید و فقط خورش کرفس درست می کردید. مطلب را بخوانید.

ضد سرطان

کرفس از بروز و پیشرفت سرطان پیشگیری می کند. زیرا این سبزی حاوی هشت گروه از مواد ضد سرطان است و از پیشرفت سلول های سرطانی در بدن و به وجود آمدن غده های دیگر جلوگیری می کند. اسید فنولیک موجود در کرفس و آب کرفس، عمل نوعی هورمون را که در رشد و نمو تومورهای سرطانی نقش دارد، خنثی می کند. آنتی اکسیدان های قوی موجود در کرفس هم به رادیکال های آزاد اجازه نمی دهد به سلول ها صدمه بزند و جلوی رشد سلول های سرطانی را می گیرد.

فیلتر کلسترول

کرفس میزان کلسترول خون را کم می کند و در نتیجه باعث سلامتی عملکرد مثبت قلب و عروق می شود. در کرفس ماده شیمیایی ای به نام “بوتیل فتالید” وجود دراد که در کاهش کلسترول بدخون (LDL) نقش مهمی ایفا می کند. پژوهشگران تغذیه ثابت کرده اند که با خوردن فقط دو شاخه از کرفس تازه در روز، می توان میزان کلسترول بد خون را تا هفت واحد پایین آورد. کرفس در ازدیاد ترشح صفرا مؤثر است و به همین دلیل در سوخت و ساز کلسترول خون نقش چشمگیر دارد.


بیشتر بخوانید: خواص دارویی آلوئه ورا


تنظیم فشار خون

کرفس و آب کرفس فشار خون بالا را هم کم می کند. این خاصیت کرفس را چینی ها از صدها سال قبل می دانستند و در درمان فشار خون از آن استفاده کرده و می کنند. نوشیدن روزی یک لیوان آب کرفس، پس زا حدود یک هفته فشارخون بالا را کاهش داده، به صورتی که هیچ داروی شیمیایی چنین قدرتی را نشان نداده است. ماده شیمیایی”فتالیدس” موجود در کرفس باعث آرامش بافت ها و ماهیچه های بدن و عروق می شود و نرمی و انعطاف خاصی به آنها می دهد. به همین دلیل خون به آسانی در عروق می گردد و به تمام بافت ها می رسد. این ماده شیمیایی باعث کاهش ترشح هورمون استرس در بدن می شود. جالب این که در موقع مصرف مدام آب کرفس فشار خون در حد طبیعی باقی می ماند و بیشتر از آن کم نمی شود.

مسکن

“پلیاکتلین” موجود در کرفس و آب کرفس، پرقدرت ترین ماده شیمیایی ضد التهاب بدن است و می تواند عوارض و دردهای مفاصل به خاطر روماتیسم یا آرتروز، آسم، نقرس وناهنجاری های ریوی را کم کند. در بررسی هایی که بر روی آب کرفس، انجام شد، ماده شیمیایی “لوتئلین” موجود در آن می تواند شروع و عملکرد عوارض التهاب را که در مغز سرانجام می گیرد کنترل و خنثی و در نهایت بدن را در برابر بروز التهاب محافظت کند.

حرکت روان

آب کرفس به دلیل داشتن املاح و ویتامین ها و همچنین فیبر با کیفیت بالا از بروز یبوست جلوگیری می کند و حرکت روده ها را تنظیم می کند. در این صورت مصرف مقداری کرفس به همراه وعده های غذایی می تواند باعث بالا رفتن قدرت هضم و جذب غذا شده و مقدار زیادی از مواد غذایی موجود در رژیم غذایی را از طریق جمدار روده وارد سیستم خون و لنف کند تا در سوخت و ساز پیچیده آنها در سلول ها مؤثر باشد.

پاک کننده

متخصصان تغذیه معتقدند کرفس بهترین ماده غذایی برای رفع عفونت مجاری ادرار و اسید اوریک بالا به وسیله تمیز کردن کلیه و مجاری ادرار است. ماده معطر کرفس به نام”ترپین” از ماندن مواد زائد در کلیه و از تولید سنگ کلیه در مجاری ادرار یا آلودگی میکروبی و درد جلوگیری می کند.

آرامش

ویتامین B6 و اسید پانتوتنیک موجود در کرفس به همراه منیزیم و کلسیم اثر مثبتی در تقویت ماهیچه ها دارد و اثر شگرف در آرامش روانی می گذارد.

سوخت و ساز

کرفس به دلیل داشتن پتاسیم و سدیم باعث ازدیاد ادرار و دفع مواد زائد می شود و به این وسیله از طریق کلیه ها میزان مایعات موجود در بدن را تنظیم می کند.

محافظ لثه

کرفس حاوی ویتامین(ث) زیادی است و به همین دلیل مصرف آن به تقویت لثه ها کمک کرده و از بروز بیماری اسکوربوت پیشگیری می کند. مصرف کرفس همچنینن به افراد کم خون، توصیه می شود.

ضد چاقی

کرفس نقش بسیار مهمی در کاهش وزن دارد. افرادی که از 1 لیوان عصاره کرفس به همراه لیمو ترش به شکل هر روزه یا یک روز در میان در زمان استفاده از رژیم های کاهش وزن، می خورند یک تا دو کیلوگرم کاهش وزن علاوه بر میزان عادی داشته اند.

نکته

خوردن کرفس برای بیماران مبتلا به صرع نیز ضرر دارد زیرا حملات آنها را تحریک می کند. همچنین افرادی که ورم کلیه دارند هم نباید کرفس بخورند.


مطالب پیشنهادی

ارتباط یوگا با لاغری

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + پنج =

مشاهده بیشتر