0

نحوه دوش گرفتن بدون آسیب به پوست

نحوه دوش گرفتن بدون آسیب به پوست

نحوه دوش گرفتن بدون آسیب به پوست

آشنایی با نحوه دوش گرفتن بدون آسیب به پوست را از بخش سلامت سایت تفریحی جیران همراه باشید.

نحوه دوش گرفتن بدون آسیب به پوست
هر چند وقت یکبار حمام کردن معمولاً بستگی به سن شما دارد. افراد مسن، نوزادان و خردسالان بیشتر در معرض خشکی پوست هستند که می تواند منجر به اگزما شود، بنابراین استحمام هر روز بهتر است. برای اکثر افرادی که پوست نسبتاً طبیعی دارند، حمام کردن هر روز مناسب است اما کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا از خشک شدن آن جلوگیری شود.


موارد پیشنهادی


هیدراتاسیون پوست توسط ساختار آجر و ملات سلولهای مرده پوست روی سطح که توسط ترکیبات مرطوب کننده طبیعی مانند سرامیدها به هم وصل شده اند، تأمین می شود. آنها در کنار هم، رطوبت را در پوست شما حفظ کرده و از تبخیر آن جلوگیری می کنند اما حمام مکرر می تواند این سد را از بین ببرد.

برای محافظت از آن، از حمام گرم و دوش بسیار طولانی خودداری کنید. بعد از دوش گرفتن، کرم مرطوب کننده را در حالی که هنوز پوست شما مرطوب است، بمالید تا در آن رطوبت باقی بماند، به جای اینکه خودتان را کاملاً خشک کنید و بعد از آن کرم استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید، از صابون های بسیار معطر که حاوی مواد افزودنی هستند و می توانند باعث تحریک یا واکنش های آلرژیک شوند خودداری کنید. مارک های فرموله شده ای را برای نوع پوست خود انتخاب کنید.
لازم نیست تند تند استحمام کنید و خودتان را بشویید مگر اینکه واقعاً کثیف باشید. به هر حال آب صابون می تواند میکروب ها را از بین ببرد. ناحیه پا و کشاله ران یکی از مواردی است که به طور مرتب باید بشویید زیرا توسط پاتوژن ها می تواند آلوده شود.
افراد غالباً می خواهند پوست خود را تمیز كنند اما بیشتر فرآورده های اسكراب ممكن است باعث ایجاد میکرو ساییدگی های آسیب زا بر روی پوست شوند. به طور کلی شتاب دهنده های مبتنی بر اسید مانند اسیدهای گلیکولی یا لاکتیک ملایم تر هستند. محصولات حاوی اوره ، که سلولهای خشک و مرده پوست را می شکند، بهتر از اسکراب های ساینده نرم می شوند.


بیشتر بخوانید: فواید دوش آب سرد


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 4 =

مشاهده بیشتر