0

عوارض کفش پاشنه بلند

عوارض کفش پاشنه بلند

عوارض کفش پاشنه بلند

با عوارض کفش پاشنه بلند از بخش دانستنی های سایت تفریحی جیران همراه باشید.

در اثر زیاد پوشیدن کفش پاشنه بلند کمر درد و پادرد در رأس عوارض قرار دارد. همچنین ناخن های پا ممکنست در گوشت پا فرو بروند.

عوارض کفش پاشنه بلند

عوارض کفش پاشنه بلند

1. بیماری‌های ستون فقرات

یکی از مهمترین اثرات کفش پاشنه بلند بیماریهای ستون فقرات است. خب مسلما وقتی کفش پاشنه بلند می پوشید ، تراز طبیعی ستون فقرات به هم می‌ ریزد. اینکار موجب درد زیاد در ستون فقرات و همچنین کرختی و سوزش خواهد شد.

2. فرورفتگی ناخن‌های پا

یکی دیگر از خطرات کفش پاشنه بلند ، فرو رفتن ناخن‌ها در گوشت پا است. برداشتن این ناخن‌ها، با ابزار تیز توسط پزشک دردناک است. پس سعی کنید زیاد از کفش پاشنه بلند استفاده نکنید.

3. کمر درد

کمردرد یکی دیگر از مضرات کفش پاشنه بلند است. وقتی با کفش پاشنه بلند راه می روید همه فشار بدن روی کمر متمرکز می‌ گردد. در نتیجه گردش خون در آن بخشها کم شده که منجر به درد در کمر و مفاصل ران خواهد شد.

4. فشار پا

وقتی کفش پاشنه بلند می پوشید پاهایتان معذب است. فشار روی پاشنه پاها باعث درد پاها می شود. کفش راحتی همه وزن بدن شما را یکسان تحمل میکند. ولی کفش پاشنه بلند وزن را روی پاشنه پا می اندازد و کم کم دردناک هم می شود.

5. راه رفتن نامتعادل

پوشیدن کفش پاشنه دار تعادل بدن را به هم زده و راه رفتن برای افراد سخت می شود.

حتی این افراد ممکنست تعادلشان به هم خورده و به زمین بخورند. در چنین شرایطی احتمال پیچ خوردن و رگ به رگ شدن مچ پا وجود دارد. یا مثلا پوشیدن کفشها باعث کشیدگی عضلات و تاندون‌ها خواهد شد. یادتان باشد هرگز با کفش های پاشنه بلند پیاده روی نکنید.

دیگر عوارض کفش پاشنه بلند چیست ؟

یکی از عوارض کفش پاشنه بلند افزایش فشار و استرس وارده به مفصل بین کشکک و زانو است که باعث بروز کندرومالاسی کشکک و آرتروز مفصل زانو خواهد شد.

راه رفتن و حتی ایستادن با کفش پاشنه بلند موجب افزایش کشش و انقباض در عضلات اندام تحتانی و خستگی زودرس خواهد شد.

راه رفتن با کفش پاشنه بلند باعث افزایش لوردوز کمر (قوس ستون مهره کمری به سمت جلو) خواهد شد. در نتیجه شکم به سمت جلو و باسن به سمت عقب می چرخد و شما دچار کمردرد خواهید شد.

عوارض کفش پاشنه بلند

متأسفانه ما انسان ها در جوابی فقط به فکر زیبایی و باکلاس بودن و درخشیدن در مکانهای عمومی هستیم. اما نمی دانیم برخی لباسها ، برخی کفش ها ، برخی لوازم ارایشی ها و … در اینده چه خطرات جبران ناپذیری برای ما دارند.

شما اگر به کفش پاشنه بلند علاقه دارید فقط آن را در عروسی ها و در مهمانی ها بپوشید و در مسیرهایی که باید پیاده بروید هرگز از این کفشها استفاده نکنید. چون به مرور پادرد و کمردرد می گیرید و باید مدتهای طولانی درد بکشید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + پانزده =

مشاهده بیشتر