0

کاهش استرس با خودآگاهی و قدرت تمرکز

کاهش استرس با خودآگاهی و قدرت تمرکز

کاهش استرس با خودآگاهی و قدرت تمرکز

برطرف کردن درگیری فکری که همه ما در این روزها با آن مواجه هستیم راهکاری ارائه می دهیم تا با کاهش استرس با خودآگاهی و قدرت تمرکز با بخش سلامت سایت تفریحی جیران همراه باشید.

کاهش استرس با خودآگاهی و قدرت تمرکز
چند وقت است که هنگام غذا خوردن از تلفن خود استفاده می کنید؟ این احتمال وجود دارد که جواب شما بیشتر اوقات باشد. ما زندگی روزمره خود را به صورت منفعلانه پیش می بریم و حرکات را پشت سر می گذاریم بدون اینکه در واقع آنچه را می بینیم هضم کنیم. دیوید شیلر در کتاب خود با عنوان “دیدن راه خود به ذهن آگاهی: ایده ها و الهام بخش برای باز کردن من” به بهترین وجه هوشیاری را به عنوان “دیدن عمدی” توصیف می کند. شکستن و قطع کردن آن ، به معنای “ضربه زدن به مکث ، کاهش سرعت ، تلاش برای رها کردن جریان بی پایان افکار است و فقط به آنچه در مقابل ماست” توجه کنید. این بدان معناست که از محیط و افکار خود آگاه باشید و کاملاً حضور داشته باشید. همه ما قادر به ذهن آگاهی هستیم؛ این فقط یک تلنگر به آن است.


موارد پیشنهادی


وقتی درگیر می شویم و از آنچه اتفاق افتاده است یا آنچه هنوز اتفاق نیفتاده است نگران می شویم ، دچار اضطراب می شویم. بهترین راه نجات پیدا کردن از آن افکار بی پایان فراموش کردن و متمرکز شدن است، اما ذهن آگاهی یک راه حل مؤثر برای کمک به پایان دادن این استرس و نگرانی ها است. با شناخت احساسات خود در آن لحظه و فکر کردن به هر چیز به صورت جداگانه ، به عنوان یک مشکل بزرگ نگاه نکنید و کنترل بیشتری بر افکار خود داشته باشید. و در حالی که سخت و دشوار است که بتوانید ذهن خود را آرام کنید ، این کار همانند چیزهای دیگر نیازمند تمرین و تکرار است.

یک روش ساده برای تمرین ذهن آگاهی این است که دست خود را روی شکم خود قرار دهید و به آرامی نفس بکشید. به نفس های خود توجه کنید و احساس بالارفتن و افتادن شکم خود را در زیر دست خود احساس کنید. در همان چند لحظه ، شما با تمرکز روی استنشاق های خود همه چیز را در اطراف خود آرام می کنید و به آن موضوع ها فکر نمی کنید.

مهم است که با خود در ارتباط باشیم ، خصوصاً وقتی زندگیمان کمی آشفته و استرس زا می شود. اما ذهن آگاهی باید مرتباً تمرین شود تا کار روتین و عادی شود. ثابت شده است که به کاهش استرس ، تقویت تمرکز و حافظه کمک می کند و به شما کمک می کند تا بیشتر احساسات خود را کنترل کنید. بنابراین دفعه دیگر که در صف انتظار هستید یا در جایی قدم می زنید ، بفهمید که کجا هستید ، چه حسی دارید و چه کسی در اطراف شماست. استرس و آشفتگی درون تان را خاموش کنید و به این عادت کنید که در مورد آنچه انجام می دهید فکر کنید. شما قادر خواهید بود انتخاب های بهتری داشته باشید ، احساس آرامش کنید و حضور بیشتری داشته باشید.


بیشتر بخوانید: راه های جلوگیری از تیره شدن دندان ها


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + پنج =

مشاهده بیشتر