0

انواع کیک های عروسی

فلسفه کیک عروسی + تصاویر

فلسفه کیک عروسی + تصاویر

با فلسفه کیک عروسی + تصاویر از بخش مد و لباس سایت تفریحی جیران همراه باشید.

فلسفه کیک عروسی + تصاویر

کیک عروسی سنبل و نشانه زندگی است

کیک مراسم عروسی نقش پررنگی در فرهنگ ایرانی بازی می کند. از مراسم جالبی که همراه بریدن کیک عروسی برگزار می شود مراسم رقص چاقو است، رقصی که یکی از نزدیکان عروس و معمولا خواهر عروس آن را برگزار می کند. این رقص آنقدر ادامه پیدا می کند تا چاقو به دست داماد و عروس برسد.


موارد پیشنهادی


این یکی از سنت های بسیار خوبی که در مراسم های مدرن عروسی ایرانی نیز هنوز پا برجا ست، شاید همین سنت است که نقش کیک در مراسم عروسی را هنوز پا بر جا نگه داشته است. بریدن کیک و عکسهایی که از این مراسم باید گرفته شود نیز بسیار مهم است و با توجه به اهمیت آن باید تزیینات کیک عروسی خود را به گروهی مجرب از تشریفات عروسی بسپارید.

فلسفه کیک عروسی + تصاویر

اهمیت رنگ کیک 

 امروزه با توجه به توانایی های موجود هر نوع کیکی قابل پخت است اما هر کیکی را نمی توان به عنوان کیک عروسی برای مراسم عروسی در نظر گرفت. اولین مسئله در مورد رنگ کیک است، در قرن هفده در دوره ویکتوریا که مراسم کیک در اروپا مرسوم بود رنگ کیک سفید استفاده می شد در واقع رنگ سفید نمادی از پاکی، نجابت و بی گناهی دو طرف بود. امروزه نیز استفاده از رنگ سفید برای کیک پیشنهاد می شود گرچه می توان به رنگهای صورتی نیز متمایل بود.

فلسفه کیک عروسی + تصاویر

چند طبقه بودن کیک 

شاید برای شما این مطرح شده باشد چرا اغلب کیک عروسی چند طبقه است، آیا این معنای خاصی دارد، چند طبقه بودن کیک ریشه از عصر ویکتوریا دارد، در آن زمان اعتقاد داشتند که چند طبقه بودن کیک عروسی به معنای توانایی باروری زوجین است. در واقع کیک و چند طبقه بودن آن نمادی از ادامه نسل بود. سنت چند طبقه بودن کیک از انگلیس به ایران آمده است.

فلسفه کیک عروسی + تصاویر

بریدن کیک عروسی 

بعد از مراسم عروسی همه فراموش می کنند کیک چه مزه ای داشت و یا اینکه کیک عروسی فلانی چند طبقه بود! بعد از مراسم عروسی آنچه که می ماند تنها چند عکس از مراسم برش کیک است. هر عکس برای خود نشانه ای می سازد تحت المان هایی که در درون عکس وجود دارد. برای اینکه عکس برش کیک شما نشانه زندگی متعهدانه باشد بهتر است که نکاتی را رعایت کنید.

فلسفه کیک عروسی + تصاویر

اولین نکته، چاقو در دست خانم باید باشد، چرا که چاقو در دست آقا نشان از خشم می دهد. نکته دوم این است که کیک لایه پایینی مورد برش قرار گیرد، این به معنای شروع مرحله جدیدی از زندگی است و طبقه اول نشان از این دارد که همه چیز را با هم قرار است شروع کنید. نکته سوم و مهمترین نکته در مورد نحوه برش کیک عروسی به لحظه برش کیک بر می گردد. در این لجظه داماد باید دست خود را بر روی دست عروس در هنگام برش کیک بگذارد، این مسئله نشان از این دارد که عروس پذیرفته که داماد در هنگام برش زندگی حامی و یاور او باشد. از طرف دیگر داماد نیز با این عمل نشان می دهد که در همه مقاطع زندگی قرار است در کنار همسرش قرار دارد.

فلسفه کیک عروسی + تصاویر

هنگامی که کیک برش داده شد، داماد برشی از کیک به عروس می دهد و در مقابل عروس هم همین کار را می کند، در عصر ویکتوریا این کار به صورت نمادی از این بود که عروس و داماد متقبل می شوند همدیگر را از لحاظ معیشت زندگی مورد حمایت قرار بدهند.

فلسفه کیک عروسی + تصاویر

رعایت این مسائل شاید در نگاه اول چندان مهم نباشد، اما وقتی در دنیایی از نشانه ها زندگی می کنیم، رعایت چنین نشانه هایی بیش از پیش اهمیت می یابد لذا دانستن و رعایت چنین نکاتی لازم به نظر می رسد. البته یک خدمات عروسی مجرب همه اینها را در ذهن دارد و می تواند عصای دست شما در انتخاب کیک عروسی باشد.

فلسفه کیک عروسی + تصاویر
فلسفه کیک عروسی + تصاویر


بیشتر بخوانید: تعبیر خواب عروسی


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + شانزده =

مشاهده بیشتر