0

تعبیر قربانی کردن در خواب

تعبیر قربانی کردن در خواب

تعبیر قربانی کردن در خواب

با تعبیر قربانی کردن در خواب از بخش تعبیر خواب همراه سایت تفریحی جیران باشید.

تعبیر قربانی کردن در خواب
قربانی رسمی است که در اغلب ملت‌ها و در ادوار گوناگون تاریخ وجود داشته است. در آئین کهن دیویسنا تا پیش از ظهور مزدیسنا (و مبارزه ی زرتشت با آئین آنها) رسم کرپان دست کم توسط سه گروه پیروی و پاسداری می شد : اوسیج ها ، بندوان و کاویان . که با غلبه دین زرتشت ، تا زمان تازش اعراب کنار گذاشته شد .


موارد پیشنهادی


طریقه برگزاری و چگونگی آن بجز ردی که در تاریخ کنعان و سامیان باستان در دست است ، مابقی با غلبه ی هر دین جدید از بین رفته .اما می دانیم اهداف آن مهرپرستانه و تقریباً مشابه امروز ، یعنی جذب نیروهای خیر و دفع نیروی شر بوده است . امروزه قربانی کردن در بین ایرانیان نیز در مناسبت‌های مختلف مذهبی یا غیر مذهبی صورت می‌گیرد. آداب مذهبی قربانی کردن ایرانیان در عید قربان و سفر حج با قربانی کردن دیگر مسلمانان تفاوتی ندارد. در این رسم معمولاً گوسفند و گاهی مرغ، گاو یا حیوان دیگری ذبح می‌شود. رسم خاص ایرانیان قربانی کردن در مراسم خانوادگی و اجتماعی دیگر است. به گونه‌ای که در مراسم عروسی، بازگشت مسافر از سفر، بیماری، خرید خانه یا اتومبیل و برای سلامت فرزندان قربانی صورت می‌گیرد. گوشت حیوان ذبح شده معمولاً بین همسایگان و دوستان تقسیم می‌شود. عده‌ای از ایرانیان برای کمک به فقرا، محرومین و نیازمندان هم قربانی می‌کنند. در ادبیات ایران از لفظ قربانی زیاد استفاده شده است.

ابن سیرین گوید اگر کسی به خواب دید که اشتری(شتری) یا گوسفندی قربانی نمود بیننده اگر بنده است آزاد شود و اگر بیمار است شفا یابد و اگر آزاد است و رستگاری یابد و حج اسلام بگزارد و اگر ترسی داشت ایمن شود و اگر در تنگی بود به فراخی آید اگر این خواب را نزدیک عید قربان بیند دلیل که اثر آن بیشتر است.

ابراهیم می گوید اگر بیند گوشت قربانی خورد دلیل منفعت است اگر بیند گوشت قربانی قسمت نمود به مردم دلیل که مردی محتشم در آنجا بمیرد و مال او را قسمت کند.

جابر می گوید دیدن قربانی در خواب دلیل بشارت است قوله تعالی “فبشرناه باسحق نبیاً من الصالحین”.

حضرت صادق(ع) فرمایند دیدن قربانی کردن بر چهار وجه است اول ایمن شدن از ترس دوم یافتن مراد و حاجات سوم خیر و برکت چهارم زوال قحطی و تنگی.


بیشتر بخوانید: پیروزی بر دشمن با سوره محمد


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

مشاهده بیشتر