0

تعبیر خواب کعبه

تعبیر خواب کعبه

تعبیر خواب کعبه

با تعبیر خواب کعبه از بخش تعبیر خواب همراه سایت تفریحی جیران باشید.

تعبیر خواب کعبه
خانهٔ کعبه یا خانهٔ خدا  بنایی در میان مسجد الحرام در شهر مکه در کشور عربستان سعودی است. کعبه مقدس‌ترین مکان از نظر دین اسلام است. نام کعبه اشاره به چهارگوش بودن این سازه دارد در قرآن، کتاب مذهبی مسلمانان آمده که بنای کعبه بدست ابراهیم نبی و پسرش اسماعیل بازسازی شده‌است. خانه خدا قبل از ابراهیم ساخته شده بود و نخستین سازنده آن آدم است.

در طرف بنای کعبه مسجدی بنام مسجد الحرام ساخته شده‌است. همه مسلمانان جهان در هنگام نماز رو به جهت کعبه می‌ایستند و به این نحو جهت‌گیری موقع نماز، رو به قبله ایستادن گفته می‌شود.

بر اساس فروع دین در اسلام، هر مسلمانی در صورت برخورداری از استطاعت مالی و بدنی، می‌بایست در دوران زندگی اش لااقل یکبار به حج مشرف شده و مراسم دینی خاصی را به جا بیاورد. یکی از بخشهای اصلی مراسم حج، هفت دور طواف به گرد خانه کعبه است


موارد پیشنهادی


ابن سیرین گوید که کعبه در خواب خلیفه بود بر آن کس که کعبه قبله او بود اما هر زیادت و نقصان که بیند دلیل بر خلیفه بود اگر بیند که طواف کعبه می کرد دلیل بر صلاح دین او بود و از خلیفه فایده یابد اگر بیند که احرام بسته بود و روی در کعبه داشت دلیل به زیادتی صلاح او بود اگر بیند که سرای او کعبه بود و مردم آنجا را زیارت می کردند دلیل که امانت مردم کند و حرمت یابد.

جابر گوید اگر پادشاهی در خواب بیند که به کعبه رفت دلیل که از جانب حق تعالی بزرگیش زیاده گردد اگر بیند که کعبه بیفتاد یا بسوخت دلیل که حال خلیفه تباه گردد و اگر بیند که در کعبه باز کرد دلیل که از خلفاء کارش نیکو گردد.

ابراهیم گوید اگر بیند که در کعبه بود دلیل که از شر دشمن ایمن گردد. اگر بیند که روی به حجر الاسود نهاد دلیل که حج بگذارد اگر بیند که بر بام کعبه بود دلیل که بیننده بد مذهب بود.

حضرت صادق (ع) فرماید که دیدن کعبه در خواب بر چهار وجه بود اول خلیفه دوم امام سوم ایمان چهارم ایمنی.


بیشتر بخوانید: اهمیت نماز اول وقت


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 1 =

مشاهده بیشتر