0

تعبیر خواب زکات دادن

تعبیر خواب زکات دادن

تعبیر خواب زکات دادن

تعبیر خواب زکات دادن را از بخش تعبیر خواب همراه سایت تفریحی جیران باشید.

تعبیر خواب زکات دادن

زکات از دستورهای اسلامی و یکی از فروع دین است و در مورد چیزهایی وضع شده که انسان آن‌ها را با کمک طبیعت به وجود می‌آورد، آن هم طبیعت سهل و ساده؛ یعنی انسان به نسبت، کار کمی انجام داده و طبیعت کار بیشتر را انجام می‌دهد و محصول را مفت و رایگان در اختیار انسان می‌گذارد.

مثلاً گندم که انسان به‌وجود می‌آورد در قسمت کمی، فکر و عمل او دخالت دارد و قسمت بیشتر، فعالیت طبیعت است. از این رو اسلام به انسان می‌گوید اینجا که از سخاوت طبیعت استفاده می‌کنی مقداری از آن را باید در راه‌های دیگر بدهی. البته سؤال مهمی که اینجا مطرح می‌شود این است که چرا گندم باید زکات داشته باشد و برنج نداشته باشد؟ این مسئله در سابق هم مطرح بوده‌است در جواب گفته‌اند، آن سادگی که در موارد زکات هست در برنج نیست یعنی به آن سادگی که گندم به دست می‌آید برنج به دست نمی‌آید و زحمت زیادی می‌خواهد و زکات در واقع به این علت است که یک مقدار از چیزی را که طبیعت رایگان در اختیار انسان قرار می‌دهد به دیگران بدهد.

ابن سیرین گوید زکات مال در خواب دیدن دلیل بود که مالش زیاده گردد اگر بیند که زکات فطر می داد دلیل که نماز و تسبیح گوید و رستگاری یابد قوله تعالی :”قد اقلح المؤمنون الذینهم فی صلوتهم حافظون” و اگر وام دارد زود بگذارد و اگر بیمار است شفا یاد و اگر دشمن دارد بر وی ظفر یابد.

کرمانی گوید اگر کسی بیند که زکات مال می داد مال او در حق بود و بلارفع شود و به قول رسول الله فرماید حدیث حصنوا اموالکم بالزکوة یعنی حسن کنید مال خود را از زکات دادن.

جابر مغربی گوید اگر کسی بیند که زکات مال می داد دلیل که مالش زیاده گردد.

حضرت صادق (ع) فرماید که زکات مال دادن در خواب بر هفت وجه است اول بشارت دوم خیر و برکت سوم روشن بودن کارهای مشکل چهارم قضای حاجت پنجم روشنایی ششم از غم فرج یافتن هفتم زیادتی مال.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − دو =

مشاهده بیشتر