0

تعبیر خواب خرچنگ

تعبیر خواب خرچنگ

تعبیر خواب خرچنگ

با تعبیر خواب خرچنگ از بخش تعبیر خواب همراه سایت تفریحی جیران باشید.

تعبیر خواب خرچنگ

خَرچَنگ جانوری است از زیرشاخه سخت‌پوستان. خرچنگ‌ها سخت‌پوستان ده‌پایی هستند که معمولاً دُم بسیار کوتاهی دارند که کاملاً در زیر سینه‌شان پنهان است. به این خاطر در دسته‌بندی‌های آرایه‌شناختی، خرچنگ‌ها تشکیل فروراسته‌ای می‌دهند به نام کوتاه‌دُمان (Brachyura). کوتاه‌دمان بزرگ‌ترین و تخصص‌یافته‌ترین فروراسته سخت‌پوستان را تشکیل می‌دهند.

روی بدن خرچنگ‌ها از پوسته‌ای سخت و ضخیم پوشیده شده‌است. آن‌ها همچنین دارای یک جفت چنگال هستند. خرچنگ‌ها در تمام اقیانوسهای جهان یافت می‌شوند اما برخی نیز در آب‌های شیرین و همچنین درون خشکی به ویژه در مناطق گرمسیری نیز زیست می‌کنند. اندازه خرچنگ‌ها بسیار متنوع است از خرچنگ نخودی که تنها چند میلی‌متر اندازه دارد تا خرچنگ عنکبوتی ژاپنی که طول پاهایش بیشتر از ۴ متر است.

شماری از جانوران هستند که به خاطر ظاهرشان خرچنگ نامیده شده‌اند، ازجمله خرچنگ گوشه‌گیر، خرچنگ نعل‌اسبی و شاه‌خرچنگ اما در اصل خرچنگ واقعی نیستند.

در مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری جهان در حدود ۸۵۰ گونه خرچنگ در آب‌های شیرین، خشکی‌ها و مناطق نیمه‌خشکی زندگی می‌کنند. قدیمی‌ترین سنگواره‌های مطمئن از خرچنگ‌ها از دوران ژوراسیک به‌دست آمده است، هرچند از دوره کربنیفر پشت‌لاکی به‌دست آمده مربوط به جانداری به نام خرچنگ ایمو (Imocaris) که ممکن است یک خرچنگ اولیه بوده باشد.

ابن سیرین گوید خرچنگ درخواب مردی بدخوی دون همت و کینه دار بود اگر بیند که خرچنگی بگرفت دلیل که با کسی بدخوی دون همت مصاحبت دارد و از وی اندک مایه منفعت حاصل کند و اگر بیند خرچنگ را بکشت یا از خود دور انداخت دلیل که او صحبت مردی بدخوی دون همت جدا شود و اگر بیند که گوشت خرچنگ می خورد دلیل که او را به قدر آن از جایی مال حاصل شود به سبب شغل دون.

کرمانی گوید اگر کسی بیند خرچنگی داشت دلیل که دوستی یابد خوش طبع و ناسازگار که از آن نیکویی یابد و اگر بیند که گوشت خرچنگ می خورد دلیل که به قدر آن از کسی مال حاصل کند.


بیشتر بخوانید:


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =

مشاهده بیشتر