0

تعبیر خواب اژدها- جنگ با اژدها

تعبیر خواب اژدها

تعبیر خواب اژدها- جنگ با اژدها

با تعبیر خواب اژدها- جنگ با اژدها از بخش تعبیر خواب همراه سایت تفریحی جیران باشید.

تعبیر خواب اژدها- جنگ با اژدها

اژدها، در افسانه ها و افسانه های مختلف فرهنگ های مختلف، یک مارمولک بزرگ یا یک موجود مار مانند است که در برخی از سنت ها به عنوان شر و در بعضی دیگر به عنوان خیرخواه تصور می شود. در اروپای قرون وسطی، اژدها معمولاً با بال و دم خاردار و به صورت تنفس آتشین به تصویر کشیده می شد. در یونان کلمه drakōn، که کلمه انگلیسی از آن گرفته شده است، در اصل برای هر مار بزرگ استفاده می شود، و اژدهای اساطیر، هر شکلی که بعداً به خود گرفت، در اصل یک مار باقی مانده است.

به طور کلی، در خاورمیانه، که مارها بزرگ و کشنده هستند، مار یا اژدها نمادی از شر است. بنابراین، به عنوان مثال ، خدای مصری Apepi ، مار بزرگ دنیای تاریکی بود. اما یونانی ها و رومی ها، گرچه ایده خاورمیانه در مورد مار را به عنوان یک قدرت شیطانی می پذیرفتند اما در بعضی مواقع نیز اژدها ها را به عنوان ساکنانی با چشم تیز در قسمت های داخلی زمین تصور می کردند. در کل، شهرت شیطانی اژدها قویتر بود و در هنر مسیحی اژدها نمادی از گناه و بت پرستی بود و به همین ترتیب در زیر پاشنه های مقدسین و شهدا سجده شده به تصویر کشیده شد.

شکل اژدها از اولین زمان ها متفاوت بود. اژدهای کلدایی تیامات چهار پا، بدن پوسته پوسته و بال داشت، در حالی که اژدهای کتاب مقدس مکاشفه ، “مار پیر” ، مانند هیدرا یونانی دارای سرهای زیادی بود. همانطور که در داستان پادشاه آگاممنون (از ایلیاد هومر)، که در سپر خود یک سه سر آبی داشت ، اژدها نه تنها از ویژگی های محافظتی و وحشت آور برخوردار بودند، بلکه دارای جلوه های تزئینی در تمرین در میان جنگجویان نورس، نقاشی اژدها بر روی سپرهای خود و حک کردن سر اژدها بر روی ساق های کشتی های خود نیز بودند. در انگلستان قبل از فتح نورمن، اژدها در جنگ با شاهان اصلی بود، زیرا طبق افسانه آرتوریان، توسط اوتر پندراگون، پدر پادشاه آرتور، به همین ترتیب ایجاد شد. در قرن بیستم اژدها رسماً در یاتاقانهای زره پوش شاهزاده ولز گنجانیده شد.

 

ابن سیرین می گوید اژدها به خواب دیدن دشمن بزرگ و اندوه دشمنی قوی بود. اگر بیند اژدهایی داشت دلیل که با بزرگان پیوندد. اگر بیند با اژدها جنگ و نبرد می کرد و بر او خیره شد دلیل که با  دشمن او را جنگ و خصومت افتد و سرانجام دشمن را قهر کند اگر بیند اژدها را بکشت و گوشت وی بخورد دلیل که بر دشمن ظفر یابد و مال بستاند و هزینه نماید.

جابر مغربی می گوید اگر بیند اژدها وی را فرو خورد دلیل که بیم از دشمن بود که دشمن وی را هلاک نماید. اگر دید بر پشت اژدها نشسته بود و اژدها مطیع و فرمانبر او بود دلیل که دشمنی بزرگ وی را مطیع و فرمانبر شود و کار او به نظام گردد.


بیشتر بخوانید:

پیشگیری و درمان سنگ مثانه در منزل

عوارض کفش پاشنه بلند


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + یک =

مشاهده بیشتر