0

پر خوری عصبی دارید؟

پر خوری عصبی دارید؟

پر خوری عصبی دارید؟

اگر پر خوری عصبی دارید؟ این مطلب را از بخش رژیم و تغذیه سایت تفریحی جیران همراه باشید.

پر خوری عصبی دارید؟

بر اساس تحقیقات متعددی که در زمینه روانشناسی و تناسب اندام صورت گرفته، باید بدانید که با کنترل احساسات خود، خوب یا بد، می توانید سایز کمر خود را کم کنید و این تمرین بعضاً بسیار موفق است.


موارد پیشنهادی


پنج راه موفق برای از بین بردن پر خوری

  1. چای دم کنید و بنوشید:

هنگامی که احساسات شما زیاد می شود، یعنی هورمون کورتیزول زیادی ترشح می شود. در این شرایط، نوشیدن چای سیاه سبب کاهش استرش شده و به بدن کمک می کند تا به حالت متعادل خود باز گردید.

2. به کلاس های یوگا بروید:

همه انواع مختلف یوگا برای آرامش یافتن و رفع استرس بسیار مفید هستند زیرا به واسطه این ورزش شما کنترل هم اعضای بدن خود را بدست می گیرید. شما در یوگا می آموزید که چگونه احساسات خود را حس کنید، اینکه بدنتان به چه چیزی نیاز دارد و بهترین واکنش برای آن چیست.

3. پسته بخورید:

پسته کالری و کلسترول پایینی دارد و در عوض فیبر آن زیاد است. همچنین به تنظیم قند خون می پردازد. وقتی خوراکی هایی همچون شکلات می توانند قند خون را تنظیم کنند اما بعد از مصرف، حس غذاب وجدان به شخص ببخشند، آجیلی همچون پسته می تواند بدون هیچ اثر منفی همین اثر رادر بدن داشته باشد. یعنی شما بدون اینکه سراغ غذاهای چرب و شور و شیرین بروید، می توانید با چند عدد پسته، پر خوری خود را خاموش کنید.

4. به اندازه کافی بخوابید:

داشتن خواب کافی برای کاهش استرس و حساسیت های فرد بسیار مهم و ضروری است. وقتی فرد خسته باشد، نمی تواند تصمیم گیری های صحیح و منطقی داشته باشد. خستگی همچنین موجب تحریک هورمون های گرسنگی و به ویژه مصرف غذاهای چرب و شور می شود.

5. مدیتیشن کنید:

مدیتیشن کردن کار سختی نیست. موبایل خود را خاموش کنید. چندین دقیقه در یک مکان ساکت و آرام نفس های عمیق بکشید. روی اندام های بدن خود تمرکز کنید و همزمان نفس های عمیق بکشیدو با تلقین همه اعضای بدنتان را آرام کنید. به تدریج به خودتان تلقین کنید که در حال خوابیدن هستید. این کارها باعث می شود تا بدنتان تا حد زیادی آرام شود و بر احساسات شدید برای پر خوری عصبی هم غلبه کنید.


بیشتر بخوانید: عکسهای زیبا از رستورانی در نپال


 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

مشاهده بیشتر