0

فواید خوردن 3 تخم مرغ در روز

فواید خوردن 3 تخم مرغ در روز

فواید خوردن 3 تخم مرغ در روز

با فواید خوردن 3 تخم مرغ در روز از بخش رژیم و تغذیه سایت تفریحی جیران همراه باشید.

فواید خوردن 3 تخم مرغ در روز
اگر شروع به خوردن 3 عدد تخم مرغ در روز کنید ، چه اتفاقی برای شما خواهد افتاد؟

تخم مرغ ها در طی سالیان متمادی بد شده اند و واقعاً هیچ تأثیر خوبی ندارند. بسیاری درباره محتوای چربی تبلیغ می کنند. برخی دیگر فریاد وحشت در مورد کلسترول موجود در زرده دارند. و سپس هورمونهای موجود در داخل تخم ها به این دلیل هستند که از چرخه نابارور شده یک مرغ ماده ناشی می شوند.

حقیقت موضوع این است که تخم ها باورنکردنی هستند و فقط با بودن خودشان این عنوان را کسب کرده اند. چی بهتره؟ شما می توانید روزانه چندین تخم مرغ بخورید و همه فواید یک کارتن را دریافت کنید  و منظور از این هیچگونه افزایش تعداد تخم مرغ نیست.


موارد پیشنهادی


در حقیقت ، یک تخم مرغ بزرگ پخته حاوی موارد زیر است:

  • ویتامین آ : 80% از ADA
  • ویتامین  ب 5 :    7٪ از RDA
  • ویتامین ب 12:  9٪ از RDA
  • ویتامین ب 2 : 15٪ RDA
  • فسفر: 9٪ از RDA
  • سلنیوم: 22٪ از RDA

تخم مرغ حاوی مقادیر مناسبی ویتامین D ، ویتامین E ، ویتامین K ، ویتامین B6 ، کلسیم و روی است

خودتان نیز این 77 کالری ، 6 گرم پروتئین و 5 گرم از چربی های سالم کسب خواهید کرد.

و فقط برای شیرین کردن این معامله ، ما لیستی از چیزهای بسیار جالب را برای شما رقم می زنیم که شما شروع به خوردن یک عدد نمی کنید ، بلکه سه تخم مرغ در روز می خورید.

1. کلسترول HDL “خوب” شما بالا می رود

در مورد کلسترول بالا بسیار گفته شده است ، و تخم مرغ عامل منفی در بروز آن است. با این حال ، چیزی به عنوان کلسترول خوب وجود دارد و تخم مرغ مقدار زیادی از آن را دارد. در حقیقت ، مطالعات متعددی نشان داده اند که مصرف منظم تخم مرغ باعث می شود HDL شما (لیپوپروتئین با چگالی بالا) بالا رود. این نوع کلسترول در بدن شما لازم است تا کلسترول را از قسمت های دیگر بدن به کبد خود برگردانید تا بتواند کلسترول بد را از بدن شما خارج کند.

2. خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهید

داشتن مقادیر بالای HDL به خلاص شدن بدن از LDL ، با نام مستعار ، لیپوپروتئین با چگالی بالا ، “کلسترول بد” کمک می کند و همانطور که سالها تحقیق نشان داده است ، داشتن مقادیر بالای LDL با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط است.

3. عضلات قوی تر و سالم تری خواهید داشت

به طور متوسط ​​یک تخم مرغ بزرگ فقط شامل 72 کالری است که بیشتر آنها به شکل پروتئین است. بدن شما برای ساخت و ترمیم سلول های ماهیچه به پروتئین احتیاج دارد. واقعاً ساده است تخم مرغ سوخت مناسبی برای عضلات شما است ، بنابراین کراکتین کنید.

4. استخوانهای سالم تری خواهید داشت

افکار قدیمی این بود که مصرف پروتئین حیوانی تأثیر منفی بر سلامت استخوان دارد. با این وجود ،در یافته های اخیر نتیجه گیری کرده اند که بین دریافت پروتئین و توده استخوانی یا تراکم رابطه مثبت وجود دارد. این امر در نتیجه پروتئین حیوانی است که به حفظ و جذب کلسیم کمک می کند. در نتیجه تراکم و قدرت استخوان را بهبود می بخشد.

5. شما سلامت چشم خود را بهبود خواهید بخشید

تخم مرغ حاوی لوتئین و زاكزانتین است كه آنتی اکسیدان هایی هستند كه به اثبات رسیده از سلامت چشم سودمند هستند. این آنتی اکسیدان های قدرتمند در شبکیه چشم جمع می شوند و به مقابله با برخی از فرآیندهای دژنراتیو که می توانند روی چشم ما تأثیر بگذارند ، کمک می کنند.

مطالعات نشان داده اند که به مقدار کافی از این مواد مغذی در رژیم غذایی شما می تواند خطر آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش دهد.

6. کمتر می خورید

خوب ، گاهی اوقات غذا واقعا خوب است  و شما فقط نمی توانید جلوی خوردن آن را بگیرید به جز زمانی که شما خیلی گرسنه هستید. پروتئین موجود در تخم ها به شما کمک می کند احساس خوبی کنید و این احساس را که باید تمام روز بخورید ، کاهش می دهد.

یک تخم مرغ آب پز ، مقداری میوه و یک کاسه جو دو سر جو میل کنید و به احتمال زیاد خوب خواهید بود تا حداقل ناهار را میل کنید.

7. زمان و انرژی بیشتری خواهید داشت

آیا تا به حال وقت خود را برای تهیه تخم مرغ صرف کرده اید؟ اگر چنین است ، شما احتمالاً می دانید که به هیچ وجه زمان زیادی لازم نیست. چند تخم مرغ را در یک تابه بشکنید، آنها را با کمی نمک ، فلفل و یک مقدار کمی زردچوبه هم بزنید و طی 2-3 دقیقه یا کمتر ، خودتان یک بشقاب پر از تخم مرغ میل کنید. چند تخم مرغ را در قابلمه بگذارید ، روی آن ها آب بریزید ، اجاق گاز را روی سطح متوسط ​​قرار دهید و بگذارید تخم مرغ شما برای صبحانه سریع آب پز شود.

نکته اینجاست که برای پختن یک تخم مرغ وقت لازم نیست و وقت شما را برای انجام کارهای مهم تر ،هرچه که باشد باشد، باز می گذارد.

8. شما غذای خوشمزه خواهید داشت

تخم مرغ به خودی خود غنی و کامل است. اما نکته جالب در مورد آنها این است که می توانید چیزهایی را به آنها اضافه کنید که فقط باعث بهتر شدن طعم آنها می شود. مقداری کدو سبز ، گوجه فرنگی و قارچ را خرد کرده و مقداری پنیر را برای یک نوع املت به آن اضافه کنید و نوش جان کنید.

تخم مرغ باورنکردنی و خوراکی است! و آن را با سه ضرب کنید؟ خوب ، فواید آن بی پایان است.


بیشتر بخوانید: آیا آب خوردن در صبح واقعاً سالم است؟


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 11 =

مشاهده بیشتر