0

رژیم کتو بهتر است یا رژیم گوشتخواری؟

رژیم کتو بهتر است یا رژیم گوشتخواری؟

رژیم کتو بهتر است یا رژیم گوشتخواری؟

با رژیم کتو بهتر است یا رژیم گوشتخواری؟ از بخش رژیم و تغذیه سایت تفریحی جیران همراه باشید.

رژیم کتو بهتر است یا رژیم گوشتخواری؟

در رژیم گوشت، گوشتخوار اجازه مصرف پروتئین پرچرب بدون مصرف سبزیجات نشاسته ای را دارد و این مزایا مشابه است به جز اینکه نتایج به دست آمده سریعتر در رژیم گوشتخواری مشاهده می شود. این رژیم از این ایده ناشی می شود که غذای روزانه اجداد ما از گوشتی با کربوهیدرات کمی یا بدون آن تشکیل شده است.


موارد پیشنهادی

آیا تغذیه می تواند روی هموفیلی اثری داشته باشد؟

گیاهخوران بیشتر در معرض سکته مغزی قرار دارند؟


پروتئین هایی مانند گوشت ، ماهی و مرغ اکثر رژیم های گوشتخوار را با از بین بردن کلیه کربوهیدرات ها از جمله میوه ، سبزیجات ، آجیل ، غلات و حبوبات تشکیل می دهند. استثنائات برای مرغ و غذاهای حاوی لاکتوز در مهمانی ها ایجاد می شود. تأکید فقط روی مصرف گوشت است.

وقتی نوبت به رژیم کتو رسید ، میزان پروتئین به اندازه آن نیست. این تنها شامل 15 تا 20 درصد از کالری مورد نیاز روزانه است. اما چربی های سالم 70 تا 80 درصد کالری مورد نیاز روزانه را تشکیل می دهند. در اینجا برخی از تفاوتهای اساسی بین دو رژیم غذایی وجود دارد که هم با مثبت و هم با منفی همراه است.

کربوهیدرات

رژیم کتو ، کربوهیدرات ها و قند را با محدودیت 20 گرم کربوهیدرات در روز ، از بین نمی برد. برخی از غذاهای پر فیبر و کم کربوهیدرات با محدودیت مجاز هستند. از طرف دیگر ، رژیم گوشت گوشتخوار ، کلیه مواد غذایی کربوهیدرات را تا کالری کاملاً صفر ممنوع می کند.

چربی های سالم

حدود 60 تا 70 درصد رژیم کتوژنیک از چربی ها تشکیل شده است ، در حالی که رژیم گوشت گوشتخوار از چربی های اشباع ، کلسترول و سدیم تشکیل شده است. گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده توسط بسیاری از مطالعات با سرطان روده بزرگ ارتباط دارند. چربی های سالم شامل آووکادو ، روغن زیتون فوق العاده بکر ، ماهی های چرب و کره بدون چربی در رژیم غذایی کتو با اعتدال تعدیل می شوند.

بدون سبزیجات

از آنجا که سبزیجات صفر مجاز است در رژیم غذایی گوشتخواری مصرف شود ، مگر در ابتدا به منظور سهولت در انتقال. ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر ضروری پرشده و منجر به نقص شدید و بیماری های بالقوه ای می شوند. به همین دلیل است که رژیم کتو به منظور جلوگیری از بیماری های مزمن طولانی مدت ، می تواند مقداری فیبر ، کلم بروکلی ، آووکادو ، جوانه بروکسل و مارچوبه مصرف کند.

کتوز

تمرکز رژیم کتو برای ورود به حالت کتوز است ، حالت متابولیکی که در آن کتونها در سطح انسولین کم به انرژی تبدیل می شوند. عواقب منفی آن بوی نفس ، یبوست ، خستگی و سردرد است. گرچه وجود كتوز ممكن است ، اما هدف اصلی رژیم گوشتخوار نیست.

هیچ تحقیق در دسترس برای حمایت از حامیان رژیم گوشتخوار وجود ندارد. هیچ تحقیقی تأثیر مصرف گوشت و تخم مرغ را به روشی محدودکننده مشخص نکرده است.


بیشتر بخوانید: سالاد میگو و کلم بروکلی -مناسب دیابتی ها


 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + هفت =

مشاهده بیشتر