0

مینی دونات خوشمزه

مینی دونات خوشمزه

مینی دونات خوشمزه

با آموزش درست کردن مینی دونات خوشمزه از بخش آشپزی سایت تفریحی جیران همراه باشید.

مینی دونات خوشمزه

مینی دونات خوشمزه

دونات با اینکه شیرینی ایرانی نیست ولی از جمله شیرینی هایی است که از قدیم بین بچه ها و جوان ها طرفدارهای زیادی داشته است، حالا چه ساده باشد چه شکلاتی. اگر شما هم هوس دونات کردید ولی به خاطر مطمئن نبودن از روغنی که در آن سرخ می شود معمولاً دونات آماده از بیرون نمی خرید برای خودتان و بچه هایتان دونات خانگی درست کنید. این دونات ها از دوناتهای اماده بیرون کوچک ترند ولی همان طعم و مزه را دارند.

مواد لازم

350 گرم آرد

2 قاشق سوپ خوری روغن مایع

1 قاشق سوپ خوری سر پر پودر خمیر ترش ریز

1 قاشق سوپ خوری شکر

2 پیمانه آب ولرم

روغن مخصوص سرخ کردن به میزان کافی

پودر قند به میزان لازم

کمی دارچین برای تزئین

سس شکلات به مقدار لازم


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی شیراز


طرز تهیه مینی دونات خوشمزه

  1. در یک کاسه بزرگ آب ولرم ریخته، شکر و پودر خمیر ترش را هم اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شود. روغن را هم اضافه کرده، مخلوط کنید. حالا نوبت افزودن آرد است.
  2. آرد را کم کم به مواد درون کاسه اضافه کرده و هم بزنید. بعد از کمی هم زدن با قاشق، این عمل را با دست ادامه و ورز دهید تا جایی که خمیر به دست نچسبد. در این حالت دیگر آرد اضافه نکنید، خمیر را خوب ورز داده به شکل گلوله ای یکدست در آورده و در ظرفی در بسته قرار دهید.
  3. خمیر استراحت کرده را از ظرف بیرون آورده روی سطح تمیز آردپاشی شده قرار داده و کمی ورز دهید. بعد با وردنه شروع به پهن کردن خمیر کنید تا لایه خمیری به قطر نیم سانتی متر به دست بیاید. حالا با قالب گرد بزرگ تر خمیر را قالب بزنید و با قالب گرد کوچک تر از وسط خمیر نیز دایره ای جدا کنید.
  4. قابلمه ای کوچک یا تابه ای گود انتخاب کرده، حدود یک سوم روغن سرخ کردنی در آن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود.
  5. دونات ها را در روغن داغ انداخته، خوب سرخ کنید. وقتی شیرینی تان طلایی و برشته شد آنها را از روغن در آورده و در صافی بگذارید تا روغن اضافی آنها گرفته شود.
  6. برای سرو کردن دونات ها می توانید از مخلوط پودر قند و دارچین یا سس شکلات استفاده کنید. البته چون در خمیر دونات ها شکر به کرا نرفته است، شیرینی آنها به پودر قندی که روی آنها می ریزید بستگی دارد. پس اگر دونات را شیرین تر دوست دارید تا هنوز گرم هستند آنها را در پودر قند بغلتانید.

جالب است بدانید: دانستنی های جالب و شگفت انگیز


نکته1:

مدت زمان استراحت کردن خمیر 15 دقیقه است که البته با دمای هوا تغییر می کند. به این صورت که در تابستان نسبت به زمستان خمیر مدت زمان کمتری برای استراحت کردن نیاز دارد.

نکته2:

مقدار روغن باید به حدی باشد که دونات ها در روغن غوطه ور شوند. در ضمن اندازه قابلمه هم بستگی به سایز دونات هایتان دارد تا شیرینی ها در موقع سرخ شدن به هم نچسبند.

 

از کجا بخریم؟

پودر خمیر مایه ترش را در بسته بندی های کوچک از فروشگاه های لوازم قنادی خریداری کنید.

فوت و فن

  • برای درست کردن شیرینی دونات از دو سایز قالب گرد استفاده می شود که البته سایز قالب ها به سلیقه شما بستگی دارد. اما در هر صورت بین اندازه دو قالب باید فاصله باشد یعنی قالب گرد کوچک یکی دو سایز از قالب دیگر کوچک تر باشد.
  • خمیر های اطراف قالب ها و دایره های خمیری که از وسط دونات ها جمع می کنید را باز هم با یکدیگر مخلوط کرده و با وردنه باز کنید و دونات های دیگری (حتی کوچک تر) درست کنید. در این صورت از همه خمیر استفاده می شود و خمیری هدر نمی رود.
  • بهتر است خمیرهای قالب زده  قبل از انداخته شدن در روغن داغ به مدت 10 دقیقه استراحت کنند که البته زمانی که دونات ها های دیگر در روغن هستند خمیرهای قالب زده در این فاصله استراحت می کنند. پس این مدت را برای اولین سری شیرینی هایتان در نظر بگیرید.
  • پودر خمیر ترش معمولاً به دو صورت ریز و درشت موجود است که برای این دونات ها نوع ریز آن بهتر است، البته اگر در دسترس نبود استفاده از نوع درشت آن هم مشکلی ایجاد نمی کند.

مطالب پیشنهادی


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 6 =

مشاهده بیشتر