0

راههای نگهداری از برگ مو

راههای نگهداری از برگ مو

روش های نگهداری از برگ مو 

کنسرو برگ مو بهترین روش نگهداری برگ مو است

روش های نگهداری از برگ مو 

خشک کردن برگ مو :
در این روش برگهای تازه و بزرگ مو را شسته و دسته بندی کرده و به وسیله یک سوزن نخ را از برگها رد کرده و از طرف دیگر در می آوریم و دو طرف نخ را به هم گره می زنیم و از یک جای مناسب زیر نور آفتاب آویزان می کنیم باید مواظب باشیم که گرد و خاک روی برگها ننشیند و چند روزی صبر می کنیم تا برگها خشک شوند بعد برگها را در یک جای مناسب نگهداری می کنیم که نه رطوبت داشته باشد و نه برگها خرد شوند چون در حالت خشک، شکننده هستند و زمان مصرف، چند ساعت قبل از تهیه دلمه، برگها را در یک ظرف بزرگ آب ولرم خیس می کنم. این روش خیلی قدیمی است.

نگهداری برگها در آب نمک :
در این روش آب را جوش آورده و نمک را در آن می ریزیم و چند جوش که زد شعله را خاموش کرده و می گذاریم تا آب نمک خنک شود بعد برگهای شسته شده و دسته بندی شده را در ظرف مخصوص ریخته و رویشان آب نمک می ریزیم تا زمانی که روی برگها را بگیرد. هنگام مصرف چند ساعت قبل برگها را در آب را معمولی می اندازیم تا شوریش گرفته شود اخیرا هم برگها را به صورت رولتی می پیچند و در یک بطری نوشابه (1.5 لیتری) می اندازند و رویش آب نمک می ریزند به خاطر اینکه هر چه درب ظرف تنگتر باشه نفوذ هوا کمتر است و جلوی فاسد شدن برگها را می گیرد و هنگام مصرف بطری را با چاقو بریده و برگها را از داخلش در می آوریم.

نگهداری برگ مو در بطری نوشابه :
در این روش یک بطری خشک نوشابه را انتخاب کرده و برگها را به صورت رولتی پیچیده و داخل بطری می اندازیم تا پرشدن بطری اینکار را انجام می دهیم بعد درب بطری را بسته و در یک جای سرد مثل یخچال نگهداری می کنیم مزیت این روش استفاده نکردن از نمک است این روش اخیرا استفاده می شود.

نگهداری برگ مو در فریزر :
بعد از اینکه برگ موها را شسته و خشک کردید دسته دسته کرده و داخل کیسه فریزر یا ظرف هم اندازه برگها گذاشته و درون فریزر نگهداری کنید بهتر است درون ظرفهای مخصوص فریزر گذاشته تا بعد از اینکه یخ زد نشکند و خرد نشوند و هم اینکه قبل از مصرف  از فریزر در آورده و دست نمی زنیم تا یخشان باز شود و نرم گردد.

کنسرو برگ مو بهترین روش نگهداری برگ مو است و مزیتش این است که در هر دمایی به مدت طولانی نگهداری می شود.

مواد لازم برای کنسرو برگ مو :

 برگ تازه و بزرگ مو به تعداد دلخواه
 نمککمی
آببه میزان لازم
 شیشه مخصوص کنسروبه تعداد لازم

 

طرز تهیه کنسرو کردن برگ مو :
ابتدا برگهای مو را شسته و چند دسته می کنیم بعد برگها را مثل رولت می پیچیم و داخل شیشه می گذاریم تا زمانی که شیشه پرشود و پیچیدن برگها به این خاطره که در شیشه بتوانیم برگهای زیادی جا بدهیم بعد آب را جوشانده و نمک را ریخته و خنک کرده و روی برگها می ریزیم تا شیشه ها پر شود و درب شیشه ها را می بندیم.


مطالب مرتبط: طرز تهیه دلمه برگ مو


بعد در یک قابلمه بزرگ که پر از آب کردیم و آب را به جوش آوردیم شیشه ها را قرار می دهیم و به مدت 15 دقیقه شیشه های محتوی برگها را می جوشانیم سپس  شیشه ها را از داخل قابلمه در آورده و می گذاریم تا سرد شوند بعد در جای دلخواه و در هر دمایی به مدت خیلی طولانی نگه می داریم.

سوال نکات مهم :
منظور از شیشه مخصوص اینه که شیشه نه شکستگی داشته باشد و نه ترکیدگی و همچنین درب شیشه فلزی باشدو درب هم نه زنگ زدگی داشته باشد و نه خراشیدگی کاملا سالم باشد من از شیشه های سس و مربا اسفاده کردم.

 

ارتفاع قابلمه باید به گونه ای باشد که هنگام قرار دادن شیشه ها در قابلمه، آب روی درب شیشه ها را بگیرد.

 

نمک استفاده شده در کنسرو خیلی کم است به حدی که وقتی آب را چشیدیم نمک آن احساس شود.

 

دمای شیشه ها باید معمولی باشد اگر خیلی سرد باشد هنگام گذاشتن در آب جوش شیشه ها می ترکند.

برگهای استفاده شده بهتره تازه و بزرگ و از نوع برگ انگور کشمشی باشد و همچنین رنگ برگ سبز روشن باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

مشاهده بیشتر