0

راهکارهای مراقبت از موها در تابستان

راهکارهای مراقبت از موها در تابستان

راهکارهای مراقبت از موها در تابستان

با راهکارهای مراقبت از موها در تابستان از بخش زیبایی سایت تفریحی جیران همراه باشید.

نور خورشید در فصل تابستان تأثیر شدیدی بر روی موهای شما خواهد گذاشت و آنها را شکننده می کند استفاده طولانی مدت و مداوم از رنگ مو و مواد شیمیایی می تواند به مو آسیب جدی بزند. زنان باید بدانند اگر از این مواد زیاد استفاده می کنند باید بیشتر از موهای خود مراقبت کنند.

راهکارهای مراقبت از موها در تابستان

راهکارهای مراقبت از موها در تابستان

شاید شما خانم‌ها فکر کنید که رنگ مو و سشوار به شما کمک می‌کند تا مدل مویی به روز و زیبا داشته باشید اما خوب است بدانید که از نظر متخصصان، این مسئله تنها مدت کوتاهی ادامه دارد. موادشیمیایی رنگ مو و وسایل گرمازایی که به موهای‌تان حالت می‌دهند می‌توانند آسیب زیادی به آن وارد کنند و این موضوع در شرایطی که از محصول نامرغوب استفاده کنید بیشتر و بیشتر می‌شود.

 

رنگ‌های شیمیایی نامرغوب چه ضرری برای مو دارند؟

مواد شیمیایی یکی از اصلی‌ترین دلایل موهای آسیب‌دیده هستند. استفاده افراطی از رنگ مو باعث می‌شود تا چربی طبیعی و لایه محافظتی که روی سطح کوتیکول مو قرار دارد، از بین برود و در نتیجه مو خشک، شکننده و مجعد ‌شود.

 

بهترین راه برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی مو چیست؟

کسانی که موهای مجعد و فر دارند حتماً باید از حالت‌دهنده مو یا شامپوهایی که حاوی نرم‌کننده هستند را به‌طور مرتب استفاده کنند تا ظاهر موهای‌شان زیباتر شود. شامپوهایی که خاصیت دو در یک را دارند یعنی چربی را از روی پوست سر پاک کرده، مو را تمیز می‌کنند و بعد از آب‌کشی حالت زیبایی به آن می‌دهند نیز انتخاب خوبی برای موهای شما هستند. علاوه‌بر این‌ها سرم‌های مو که برای تقویت ساقه مو به کار می‌روند می‌توانند مؤثر باشند.

از شامپو حالت‌دهنده، اسپری و کرم‌های مو استفاده کنید که حاوی دیمتکیون (Dimethicone) باشند. این ماده باعث کاهش الکتریسیته ساکن موهای‌تان می‌شود، به درخشندگی آن‌ها کمک می‌کند و فرم و حالت زیبایی به آن‌ها می‌بخشد.

آیا نور خورشید به مو ضرر می‌زند؟

موی شما مثل پوست‌تان می‌تواند با نورخورشید بسوزد و آسیب ببیند. باید بدانید که در معرض اشعه فرابنفش خورشید بودن و آفتاب گرفتن برای برنزه شدن، جنس موهای‌تان را ضعیف کرده و منجربه شکنندگی و نابودی آن‌ها می‌شود. چتر و کلاه بهترین محافظ دربرابر نورآفتاب هستند و البته حالت‌دهنده‌هایی که حاوی ضدآفتاب هستند تأثیر زیادی در جلوگیری از آسیب مو دارند.

موی خاکستری و بلوند از جمله موهایی بوده که بیشتر در معرض خطر نورآفتاب هستند. اگر موی خاکستری داشته و مجبورید بدون کلاه زیرنور خورشید قرار بگیرید سعی کنید تا موهای‌تان را تیره کنید. این عامل باعث می‌شود، موی خاکستری شما مقاومت بیشتری در برابر آفتاب پیدا کند. آسیب‌دیدگی به وسیله آفتاب ضرر خیلی بیشتری از رنگ مو دارد.


بیشتربخوانید: بر طرف کردن کک و مک


سشوار چه تأثیری روی مو دارد؟

وجود آب در موها موجب انعطاف‌پذیری آن می‌شود. وسایل گرمازایی مثل سشوار که برای خشک کردن مو استفاده می‌کنید، آب را به همراه ساقه مو داغ می‌کند و می‌سوزاند و حالتی که در اثر این حرارت بالا به وجود می‌آید موجب نابودی کوتیکول مو می‌شود. بوی سوختگی که از مو بلند می‌شود نشان‌دهنده این است که مو آسیب‌دیده است و درنتیجه شکل مجعد به خود می‌گیرد و به‌راحتی شکسته و ضعیف می‌شود.

چطور می‌توان بدون صدمه به مو آن را خشک کرد؟

بگذارید موهای‌تان خودش در هوا خشک شود. اگر مجبور شدید از سشوار استفاده کنید، ابتدا از درجه پایین آن را روشن کرده و به‌تدریج گرمای آن راافزایش دهید.

استفاده از کرم‌های مو به طور مرتب به ظاهر موهایی آسیب‌دیده کمک می‌کند تا بهتر به نظر برسند اما نباید از این نکته گذشت که موهایی که از طریق حرارت زیاد از بین رفته‌اند، دیگر به حالت عادی برنخواهند گشت. باید موهای آسیب‌دیده را کوتاه کرد و اجازه داد تا دوباره رشد کنند.

بد نیست روشهای مراقبت از موها در تابستان را بدانید

اگر مجبور هستید در روزهای گرم تابستان، ساعات طولانی را در بیرون از منزل و به ویژه در معرض نور خورشید باشید، حتماً باید اقداماتی را برای حفظ سلامت موهایتان انجام دهید.

متخصصان پوست و مو توصیه می کنند که در روزهای آفتابی حتی المقدور با کلاه و روسری موهای خود را بپوشانید تا در تماس با نور خورشید و تشعشعات فرابنفش آن تارموهایتان آسیب نبینند. همچنین می توانید در این شرایط از ماسک های ترمیم مو استفاده کنید. در این فصل از سال تا جایی که ممکن است موهای خود را در معرض گرمای بیشتر مشکل حرارت سشوار قرار ندهید. همچنین از شستن موی سر با آب داغ پرهیز کنید و بیشتر از آب خنک یا ولرم استفاده نمایید.

موهای خود را هر یک یا دو نوبت در هفته چرب کنید تا از خشک شدن آنها جلوگیری کرده باشید. به علاوه می توانید در طول فصل تابستان از شامپوهای مرطوب کننده موها، استفاده کنید. پس از هر بار شست وشو موهای خود را تقویت کنید. اگر موهایتان وزوزی است برای نرم کردن آنها می توانید از روغن “جوجوبا” jojoba استفاده نمایید. بگذارید روغن از شب تا صبح روی موهایتان بماند و صبح با شامپو سرتان را آبکشی کنید.

کلر به موها آسیب می زند. بنابراین هر وقت به شنا رفتن پس از آن با شامپو موهای خود را خوب بشویید تا کلر روی آنها باقی نماند. هرگز از محصولاتی که گفته می شود حجم موها را افزایش می دهند استفاده نکنید چون این محصولات پوست سر و موها را خشک تر می کنند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

مشاهده بیشتر