0

آنچه باید درباره ماسک صورت بدانید

هر آنچه باید درباره ماسک صورت بدانید

آنچه باید درباره ماسک صورت بدانید

با مطلب خواندنی آنچه باید درباره ماسک صورت بدانید از بخش زیبایی سایت تفریحی جیران همراه باشید.

هدف اصلی از گذاشتن ماسک صورت، پاک کردن عمیق پوست، چهره و از بین بردن لکه هایی است که با شستن آب و صابون و سایر پاک کننده ها از بین نمی روند. ماسکها مخصوصاً در از بین بردن زردی پوست اثر فوق العاده دارند. جریان خون را تشدید می کنند. خستگی را از بین می برند و از پوسته پوسته شدن پوست نیز جلوگیری بعمل می آورند.

آنچه باید درباره ماسک صورت بدانید

  • بهترین طریقه گذاشتن ماست روی صورت کدام است؟

اول پوست صورت را تمیز کنید و خوب بشویید تا ماسک بتواند بهترین اثر را داشته باشد. ماسک را بصورت یک لایه نازک به طوری که تمام صورت و نقاط گردن را بطور یکنواخت بپوشاند بمالید. اکثر زنان فکر می کنند اگر این لایه ضخیم تر باشد اثر آن بیشتر می شود که البته این اشتباه محض است زیرا اگر ماسک زیاد مالیده شود در مدت لازم خشک نمی شود.

 

  • چه مدت وقت برای گذاشتن ماسک لازم است؟

باید برای 20 تا 30 دقیقه روی پوست باقی بماند و مطابق دستور ماسکی که بکار می برید عمل کند. منظور از گذاشتن ماسک استراحت نیز است. پس بهتر است در این مدت به پشت دراز بکشید و پاهای خود را بالاتر از بدن قرار دهید و پنبه آغشه به چای را روی چشمان خود قرار دهید. وقتی که مدت ماسک تمام شد صورت شما شاداب و چشمانتان درخشان می شود.

 

  • چرا همیشه در مورد استفاده از ماسک تأکید می شود که به اطراف چشم نمالید؟

اول اینکه اگر در اطراف ابروها مالیده شود باعث می شود که ماسک خشک شد موقعی که می خواهیم آن را پا کنیم موی ابروها هم کنده شود.

دوم اینکه پوست اطراف چشم حساس ترین قسمت صورت است و اگر اطراف آن ماسک مالیده شود، باعث قرمزی و حساسیت و چین و چروک می شود.


حتماً بخوانید: پوست پوست شدن دست و صورت


 

  • از کدام قسمت باید به کندن و شروع به تمیز کردن ماسک نمود؟

حتماً بدستور العمل ماسک که بکار برده می شود توجه کرده اید. می تون با برداشتن “پاک کردن ” کناره های ماسک شروع به کندن یا تمیز کردن آن کرد. بهتر است از پیشانی شروع کرده و سپس دو طرف صورت و سپس چانه پاک شود. ماسک را با نوک انگشتان لوله کرده دور خودش بچرخانید تا تمام آن کنده شود. بهتر است در هنگام پاک کردن اینگونه ماسکها از پنبه استریل استفاده کنید.

 

  • آیا پس از کندن یا تمیز کردن ماسک فوراً می شود آرایش کرد؟

البته اشکالی ندارد ولی اگر پوست خشک دارید اول از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید. اگر پوست طبیعی یا مخلوط چرب یا خشک دارید بعد از ماسک تونیک استفاده کنید، سپس کرم مرطوب کننده بزنید.

 

  • هر چند وقت یکبار می توان از ماسک استفاده کرد؟

این بستگی به پوست شما دارد. اگر پوست خشک دارید هر هفته یکبار و بعد از آن کرم رطوبت به کار ببرید. اگر پوستتان چرب است هر هفته دو یا سه بار در این کار تکرار کنید این خود کمک زیادی به برطرف کردن چربی پوست می کند. در مورد پوست مرکب(بینی چرب و گونه های خشک) هر دو یا سه بار در هفته مخصوصاً برای قسمتهای چرب و هفته ای یکبار برای تمام صورت. برای پوست معمولی نیز یکبار در هفته توصیه می شود.


بیشتر بخوانید: برطرف کردن کک و مک صورت


 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

مشاهده بیشتر