0

دفع حشرات موذی از منزل

دفع حشرات موذی از منزل

دفع حشرات موذی از منزل را از بخش دانستنی های سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.
دفع حشرات موذی از منزل
  • هرچه آفات و حشرات موذی کمتری در اطراف خانه تان لانه سازی، تغذیه و تولیدمثل کنند، مشکل کمتری با آن ها داخل خانه خواهید داشت.
  • عوامل جذب کننده این مهمان های ناخوانده را از خانه تان حذف کنید. آن ها هم دیگر دلیلی نخواهند داشت که به خانه شما سر بزنند. اگر دعوتی نباشد، واضح است که مهمانی هم در کار نیست.

شاخه های درختان و بستر کف زمین

هر شاخه یا بوته ای را که به دیوار یا پنجره خانه رسیده، و مثل پلی برای  حشرات موذی عمل می کند هرس کنید. خس و خاشاک بستر اطراف خانه مثل خرده چوب، خاک اره یا برگ های سوزنی خشک کاج، جای مناسبی برای مخفی شدن و تردد حیوانات موذی است، پس بجای این ها از سنگ یا سنگ ریزه استفاده کنید که کار را برای این موجودات سخت تر می کند و جذابیت کمتری برایشان دارد.

در و پنجره ها

چون حشرات و جانوران کوچک به راحتی از فضاهای باریک و شکاف های درها و پنجره ها رد می شوند، مدام در و پنجره ها را چک کنید که خراب نباشد و شکاف ها و تاب برداشتگی آن ها را سریعا تعمیر کنید. توری خیلی ریز برای پنجره ها نصب کنید که حد اقل دویست سوراخ در هر اینچ مربع داشته باشد.


بیشتر بخوانید: آموزش نگهداری و پرورش قناری


شکاف ها و درز ها

نمای ساختمان و کل سطح خارجی ساختمان را چک کنید و هر گونه شکاف، حفره، ترک و فاصله ای را که مخفیگاه یا گذرگاه خوبی برای این جانوران است از بین ببرید. شکاف های موجود در فونداسیون و دیوار ها، سفال های شکسته بام  خانه، شکاف ها و فاصله های موجود در اطراف سیم ها و لوله هایی که به داخل ساختمان می آید، همه باید تعمیر و برطرف شود. هر درز یا شکافی را با توری مسی، سیم ظرفشویی نازک زبر، ورق یا فویل فلزی یا ملاط پر کنید و بپوشانید. درز گیر زیاد گزینه خوبی برای این کار نیست چون بیشتر آفت ها آن را می جوند و براحتی وارد ساختمان می شوند.

زباله ها

حیاط، پاسیو، گاراژ و تراس را تمیز و خالی از زباله، علف و آب مانده و چیز های کثیف دور ریختنی نگه دارید. در سطل زباله باید محکم و تمیز بسته شود. ضمنا باید مرتبا سطل آشغال ها را بشویید تا باقیمانده ها و ذرات زباله که غذای موش و سوسک و اقوامشان را تشکیل می دهد، این موجودات موذی را به خود جلب نکند.

نور لامپ ها

برای کاهش هجوم حشرات بالدار به در و پنجره ها، بجای لامپ های استاندارد بخار جیوه، از لامپ هالوژن یا بخار سدیم پر فشار استفاده کنید. این لامپ ها با رنگ نور زرد، نارنجی و صورتی کمترین جذابیت را برای حشرات دارد. گرچه مرسوم است که بغل در ورودی و روی دیوار های ساختمان لامپ کار گذاشته شود، بهتر است این لامپ ها را کمی دورتر کار بگذارید و حد الامکان از تیر چراغ استفاده کنید، اما جهت نور را به سمت در ورودی تنظیم کنید تا امنیت منزل حفظ شود.

شکاف ها و ترک های داخلی

بعضی شکاف ها و ترک ها فقط از داخل ساختمان قابل دیدن است. پس پشت کابینت ها، پشت گاز و یخچال و همینطور مرز بین کف و دیوار ها، دور تادور لوله ها، و در پوش چاه های آشپز خانه و حمام را به دقت بررسی کنید، هر شکاف یا سوراخ و ترکی که پیدا کردید کاملا مسدود کنید و بپوشانید، بویژه شکاف های با اندازه نیم سانت یا بیشتر.

چاه آشپزخانه و حمام

داخل لوله سینک و چاه های کف معمولا چرک و کثیفی چسبناکی جمع می شود که جانوران موذی عاشق آن هستند و جای ایده آلی هم برای تخمریزی آن هاست، بویژه برای مگس های ریز. پس بطور مرتب سینک ها، وان حمام، لوله ها، چاه های آب و درپوش آن ها را چک کنید، و آن ها را نظافت و تعمیر کنید.

چیز های بازیافتی

بهتر است چیزهای بازیافتی را بیرون منزل و دور از ساختمان نگه دارید، اما اگر امکانش نیست، حتما باید سطل  بازیافت کاملا شسته شود و در سطل محکم و درست بسته شود، و هم  سطل زباله و هم بازیافت، باید در مقابل موش و جوندگان دیگر مقاوم باشد و بطور مرتب شسته شود.

مواد غذایی انبار شده

اگر کارتن یا کیسه مواد غذایی بعد از باز شدن دیگر درست بسته نمی شود، از کیسه های زیپ دار یا بست دار و ظروف پلاستیکی در دار استفاده کنید تا از حمله جانوران موذی متخصص در غارت انباری جلوگیری کرده باشید. مواد غذایی کهنه تر را اول مصرف کنید و باقیمانده و ذرات ریخته شده را تمیز کنید تا چیزی برای جلب توجه غارتگران باقی نماند.


بیشتر بخوانید: شرایط پرورش گل ساعتی


نظافت خانه و تمیزی

کلام آخر اینکه، هرچقدر خانه تمیز تر باشد، جذابیت آن برای حیوانات موذی کمتر است و شانس کمتری برای زنده ماندن و تولید مثل در خانه شما خواهند داشت. و به همان اندازه احتمال اینکه نیاز به رفتن به حالت دفاعی و استفاده از حشره کش یا سم پاشی پیش بیاید کمتر خواهد بود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

مشاهده بیشتر