0

تاریخچه آمادگی جسمانی

تاریخچه آمادگی جسمانی

تاریخچه آمادگی جسمانی

با تاریخچه آمادگی جسمانی از بخش ورزشی سایت تفریحی جیران همراه باشید.

تاریخچه آمادگی جسمانی

تناسب اندام ، همانطور که امروز آن را می شناسیم ، به نظر می رسد یک اختراع نسبتاً مدرن است، چیزی که در دهه 70 با دویدن و جاززیریز به صورت مبهمی آغاز شد. اما بدیهی است که ورزش بدنی خیلی بیشتر از آن برمی گردد ، به زمانی که مردم تصور نمی کردند که این کار را به عنوان یک کار عملی انجام دهد ، بلکه یک روش زندگی است. قرنها و هزاره ها پیش ، آنها تمام ماشین آلات و وزنه ها و سالن های بدنسازی را که امروزه داریم ، نداشتند و با این حال آنها از نظر ما در وضعیت بهتری قرار داشتند. برای درک اینکه چرا اینگونه است ، چگونه به فرهنگ آمادگی جسمانی مدرن خود رسیدیم ، و آنچه در این راه از دست داده ایم ، مرور کردن به تاریخ ورزش مفید است.


موارد پیشنهادی

تفاوت بدنسازی و فیتنس


این مقاله مروری دقیق تر از ورزش در طول زمان ، از ریشه های اجدادی آن ، تا تاریخ اولیه تربیت بدنی در اروپا و آمریکا ، تا تعداد زیادی از معیارهای تناسب اندام ، ورزش و فعالیت ها است.

دوران اولیه: برای زندگی خود حرکت کنید!

از طلوع بشر تا حدود 10،000 سال قبل از میلاد ، مردان پشت سر خود صدایی ثابت داشتند كه می گفت: “زندگی خود را دوید!” پیشرفت جسمی مسیر طبیعی را دنبال كرد كه با خواسته های عملی زندگی در یک منظره وحشی تعیین شد. و همچنین نیاز حیاتی برای جلوگیری از تهدید و به دست آوردن فرصت ها برای بقا.

خواسته های جنبش شامل تحرک ، دستکاری ابزارها و اشیاء طبیعی (سنگ ها ، اندام های درخت و غیره) و دفاع بود. برای زنده ماندن در یک محیط سخت و پر از موانع و دشمنان طبیعی و انسانی ، انسان اولیه باید نه تنها نحوه دویدن بلد باشد ، بلکه باید راه برود ، تعادل ، پرش ، خزیدن ، صعود ، بلند کردن ، حمل ، پرتاب و گرفتن چیزها و جنگیدن را نیز به دست آورد. همچنین با اطمینان می توان فرض کرد که حرکات بازیگوش یا خلاقانه مانند اشکال اولیه رقص در هنگام پر شدن شکم ها و شکارچیان در اطراف انجام نمی شدند.

قدرت و تحرک انسان اولیه از طریق برنامه ها ، روش ها یا برنامه های ساختاری توسعه نیافته است ، بلکه این امر با تمرین روزانه ، غریزی ، محوری از مهارت های حرکتی بسیار کاربردی و سازگار ساخته شده است. امروز ، معدود قبایل شکارچی که هنوز هم در سراسر جهان وجود دارند ، تصور نمی کنند که “آمادگی اولیه” یا “تمرین غارنورد” چیست ، زیرا این نوع “تمرین” عمیقاً در زندگی روزمره خود فرو رفته است.

تاریخچه آمادگی جسمانی

عصر حجر جدید: فرهنگ زراعی

با شروع از 10،000 تا 8000 سال قبل از میلاد ، انقلاب کشاورزی اغلب غروب تمدن تلقی می شود.

انتقال انسان از جمع شکارچیان عشایری به کشاورز منجر به تغییرات چشمگیر در فعالیت بدنی وی شد. مطالبات بیشمار برای رشد مواد غذایی و پرورش گاو به معنای کارهای زیادی و کار روزانه زیادی برای کشاورزان بود. اما این وظایف تا حد زیادی تکراری بود و به حرکت بسیار محدودی نیاز داشت. در عین حال ، نیاز به انجام انواع حرکات پیچیده – دویدن ، تعادل ، پریدن ، خزیدن ، صعود – بسیار کاهش یافته است. چنین حرکاتی به ندرت در یک محیط مزرعه انجام می شد ، یا به روش های بسیار ساده تری انجام می شد. به عنوان مثال ، بالا رفتن از نردبان ایمن تر و محدودتر و قابل پیش بینی تر از بالا رفتن از درختان است.

زمانهای باستان: برای جنگ آماده شد

بین 4000 سال قبل از میلاد و سقوط امپراتوری روم در 476 میلادی ، تمدن ها برخاسته از جنگ و فتح سقوط کردند. آشوری ها ، بابلی ها ، مصری ها ، پارس ها و بعدها یونانی ها و رومی ها همگی پسران و مردان جوان تربیت بدنی را تحمیل کردند. هدف؟ آماده شدن برای نبرد.

آموزش نظامی باستان شباهت هایی با حرکات انجام شده در طبیعت توسط برادران غارنشین ما داشت ، اما با ساختار بیشتر و هدف نهایی متفاوت. مردان جوان مهارتهای اساسی مانند پیاده روی و دویدن در زمین های ناهموار ، پریدن ، خزیدن ، کوهنوردی ، بلند کردن و حمل وسایل سنگین ، پرتاب و صید ، جنگ غیرمستقیم و آموزش سلاح را تجربه می کردند

جمعیت های متمدن نیز از لحاظ جسمی برای ورزش نیز ارزش قائل بودند. سوابق مسابقات ورزشی از مصر باستان وجود دارد ، و البته یونانیان باستان به طور معروف اولین بازی های المپیک را ایجاد می کردند. جای تعجب نیست که این ورزشهای ابتدایی همه مبتنی بر مهارتهای عملی ، حرکات طبیعی بوده و اساساً با آمادگی لازم برای جنگ مرتبط بوده اند – یونانی ها تلاش کردند که بهترین ها را در دویدن (گاهی اوقات با زره و سپر) ، پریدن ، پرتاب (پرتاب یا دیسک) قرار دهند. ) ، و مبارزه (اعتصاب و کشتی).

در خارج از آموزش های نظامی و ورزشی ، یونانی ها و بعدها رومی ها ، زیبایی و قدرت بدن را جشن می گرفتند و آموزش های بدنی را به عنوان یک ایده آل فلسفی و یک بخش اساسی یک آموزش کامل در آغوش می گرفتند. آنها ایده داشتن ذهن سالم ، در بدن سالم را جشن گرفتند. فرهنگ بدنی شروع به فراتر از ضروریات عملی کرد تا به ابزاری برای رسیدن به هدف تبدیل شود – “هنر زندگی”.

تاریخچه آمادگی جسمانی

عصر تاریکی: رد بدن

قرون وسطی دوام داشت که از قرن 5 تا 15 هجری قمری ، دوره ای پر هرج و مرج با پشت سر هم پادشاهی ها و امپراتوری ها ، امواج تهاجم های وحشیانه و طاعون ویرانگر بود. آموزه های مسیحیت این اعتقاد را گسترش می دهد که نگرانی اصلی زندگی شخص ، آماده سازی برای زندگی پس از مرگ است. بدن به عنوان گناهکار و بی اهمیت تلقی می شد – این روح یک انسان بود که جوهر واقعی او بود. آموزش بیش از حد به کلیسا متصل بود و بیشتر به جای آموزش بدن به پرورش ذهن متمرکز بود.

تحت فئودالیسم ، نظام اجتماعی غالب در قرون وسطایی ، فقط اشراف و مزدورانی تحت آموزش فیزیکی برای خدمت سربازی قرار گرفتند. مشابه دوران باستان ، آموزش آنها متمرکز بر حرکات طبیعی و مهارت های رزمی بود.

بقیه جمعیت بیشتر دهقانانی بودند که موظف به زندگی در سرزمین پروردگار خود بودند و در مزارع با استفاده از ابزارهای احتیاطی بسیار سخت کار می کردند. “ورزش” آنها با زحمت فراوان روبرو شد.

رنسانس: یک شروع تازه

عصر رنسانس (از حدود سال 1400 تا 1600) باعث ایجاد علاقه بسیار بیشتر و بازتری در بدن ، آناتومی ، زیست شناسی ، سلامتی و تربیت بدنی شد.

در سال 1420 ، ویتورینو دا فلتر ، یک اومانیست ایتالیایی و یکی از اولین مربیان مدرن ، مدرسه ای بسیار محبوب را افتتاح کرد که در آن ، فراتر از مباحث اومانیستی ، تأکید ویژه ای بر تربیت بدنی شد.

در سال 1553 ، ال Libro del Ejercicio Corporal y Sus Provechos ، توسط اسپانیایی کریستوبال مندز ، اولین کتابی بود که به طور انحصاری به ورزش بدنی و فواید آن پرداخت. در این کتاب ، تمرین ها ، بازی ها و ورزش ها از دیدگاه پزشکی طبقه بندی ، تجزیه و تحلیل شده و شرح داده شده است ، و توصیه هایی در مورد نحوه جلوگیری و بهبودی از صدمات ناشی از این پیگیری های بدنی ارائه می شود. چندین فصل حتی توصیه های خاصی درباره تمرینات و بازی های خاص برای زنان ، کودکان و سالمندان ارائه می دهند.

16 سال بعد ، Mercurialis ، پزشک ایتالیایی ، De Arte Gymnastica را منتشر کرد. این اوج مطالعات وی در مورد ادبیات کلاسیک و پزشکی ، به ویژه رویکرد یونانیان باستان و رومیان به بهداشت ، رژیم غذایی و ورزش و استفاده از آنها از روشهای طبیعی برای درمان بیماری بود. برای اولین بار با رعایت اصول فیزیوتراپی و همراه با تصاویر زیبا (حتی اگر آنها گمانه زنی های خلاقانه ای بودند) اولین کتاب در زمینه پزشکی ورزشی به حساب می آید و به شدت بر موج تمرینات بدنی و روشهای تمرینی که آغاز شد تأثیر داشت. دو قرن بعد در اروپا ظهور کرد.

زمان های قدیم: مناسب برای میهن

انقلاب صنعتی ، نشانه گذار از روشهای تولید دستی به فرآیندهای تولیدی مبتنی بر ماشین ، از حدود سال 1760 آغاز شد و به سرعت روندهای اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی ایجاد کرد که باعث تغییر در نحوه زندگی ، کار و کار افراد و البته حرکت آنها می شد. با کم شدن احساسات مردم ، حرکت جدیدی به سمت انجام تمرینات بدنی عمدی پدید آمد. این جنبش در قرن نوزدهم از زمان ظهور یک اشتیاق ناسیونالیستی در بسیاری از مناطق اروپا تقویت شد. سالم ماندن ، تناسب و آمادگی برای خدمت در جنگ ، نقطه ای از وظیفه و افتخار مدنی شد.

در اروپا

در سال 1774 ، یوهان برنارد ایندوووس ، تحت تأثیر عقاید روسو در مورد “انسان طبیعی” ، با تأکید بر ورزش و بازی های بدنی ، از جمله کشتی ، دویدن ، سوارکاری ، شمشیربازی ، طاقچه و رقص ، فیلانتروپینوم را در آلمان افتتاح کرد. حتی لباس مدرسه که غالباً در این مدت سنگین و محدود کننده بودند ، راحت تر ساخته شدند تا دانش آموزان بتوانند از جنبش بیشتری در حرکت برخوردار باشند. این مدل الهام بخش بنیانگذاری بسیاری از مؤسسات مشابه بود و آموزش بدنی شروع به منظم تر شدن كرد و به عنوان بخشی از برنامه درسی آموزشی گنجانده شد.


بیشتر بخوانید: عوارض کفش پاشنه بلند


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 1 =

مشاهده بیشتر