0

تأثیر ورزش بر روی پوست

تأثیر ورزش بر روی پوست

تأثیر ورزش بر روی پوست

با تأثیر ورزش بر روی پوست از بخش ورزشی سایت تفریحی جیران همراه باشید.

تأثیر ورزش بر روی پوست

افرادی که تحرک بدنی ندارند بعد از چند سال پوست افتاده‌ای پیدا می‌کنند و زیبایی پوست آن‌ها شدیداً کاهش پیدا می‌کند. همچنین چین و چروک‌های زیاد و انباشته شدن چربی در اطراف چشم و گردن و دیگر قسمت‌های صورت می‌تواند تاثیر منفی زیادی روی ظاهر انسان داشته باشد.

امروزه پزشکان بر این باورند که ورزش، نقش مفیدی در سلامت پوست بدن افراد دارد . ورزش برای کاهش جوش های پوستی و آکنه و مبارزه با علایم پیری مفید است. با ورزش پوست بدن که بزرگ ترین ارگان بدن است، بیشترین مزیت را می برد. افزایش جریان خون در سطح پوست، توزیع مواد مغذی به سلول های پوستی، دور کردن مواد مخرب و سمی از پوست، از عمده ترین آثار ورزش روی پوست است. با افزایش سن، چین و چروک پوست و خطوطی که هنگام عصبانیت و تغییر چهره ایجاد می شود، افزایش می یابد اما آنچه مسلم است می توان با انجام ورزش از شکل گیری دوباره و افزایش این خطوط پیشگیری کرد.


بیشتر بخوانید: آرام کردن تپش قلب با ورزش


ورزش موجب افزایش تولید طبیعی کلاژن که نوعی بافت پیوندی است، شده و به جوان شدن پوست بدن منجر می شود. در افراد تنبل و کسانی که ورزش نمی کنند، تعداد فیبروبلاست ها که محرک تولید ماده کلاژن در پوست هستند، کمتر است و منجر به زود پیر شدن می شود. در این افراد، پوست به سرعت تیره و چروک می شود. همچنین به طور معمول پوست افرادی که استرس زیادی دارند، به خصوص کسانی که دچار آکنه هستند، تیره است اما ورزش به کاهش این تیرگی کمک می کند وهمچنین درمان آکنه در این افرادی که ورزش می کنند، راحت تر است، ورزش منظم به افزایش تعریق پوست منجر شده و این اثر خوبی در نرم شدن پوست و پیشگیری از شکنندگی آن دارد و همچنین افرادی که هنگام ورزش پیاده روی طولانی می کنند، چهره بشاش تر و رنگ پوست روشن تری دارند.

برای اینکه پوست جوان تر و شاداب تر به نظر برسد، ورزش های خاصی کمک کننده است. هنگام ماساژ پوست، نه تنها عضلات پوست صورت بلکه عضلات پاها، دست و بازوها، کشیده می شود. در ورزش هایی مانند دویدن، پیاده روی، وزنه برداری، تنش و استرس کاهش یافته و حتی التهابات پوستی نیز کم می شود.

این آثار مثبت در ورزش یوگا سال هاست که شناخته شده است. کشش هایی که در ورزش یوگا وجود دارد، به همراه کنترل حرکات و تنفس های آگاهانه نه تنها به عضلات همه بدن کمک می کند بلکه برای عضلات پوست صورت بهترین است.

هنگام ورزش کردن به دلیل خون رسانی بهتر، کل بدن به خصوص عضلات صورت به آرامش می رسد .در کنار آرام سازی بدن و آرامش عضلات، متخصصان معتقدند که ورزش های هوازی مانند قدم زدن یا دوچرخه سواری موجب پاک سازی پوست می شود. خون رسانی بهتر که در ورزش های هوازی انجام می شده و این خود برداشت مواد سمی پوست را بیشتر و موثرتر می کند که همه اینها به سلامت پوست کمک می کند.

آنچه به سلامت بیشتر پوست کمک می کند، هیدراته کردن پوست یا آب رسانی کافی به پوست، پیش و پس از ورزش است. در صورتی که به طور صحیح و مناسب در هنگام ورزش به بدن خود، آب کافی برسانید، جریان خون به پوست بسیار بهتر و موادسمی را از پوست شسته خواهد شد.

ورزش های صورت، حرکاتی که به خصوص برای تونیسیته عضلات طرح ریزی شده اند، آنچنان که تصور می شود، به سلامت پوست کمک نمی کند. این ورزش های صورت اغلب با وسایلی انجام می شود که در دهان و روی صورت قرار می گیرد، در حالی که تحریک عضلات با ورزش کردن اگر چه به صورت کششی است اما به صورت طبیعی انجام می گیرد و طی ورزش به صورت مداوم و دایمی صورت می گیرد.

پس ورزش صورت را فراموش کنید و تنها به ورزش همه بدن بپردازید. در این صورت، تاثیرات ورزش کلی بدن را در تمام بدن به خصوص پوست صورت احساس خواهید کرد.


موارد پیشنهادی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 11 =

مشاهده بیشتر