0

راهنمای خرید قابلمه های سرامیک

راهنمای خرید قابلمه های سرامیک

با راهنمای خرید قابلمه های سرامیک از بخش راهنمای خرید سایت تفریحی جیران همراه باشید.

راهنمای خرید قابلمه های سرامیک

یکی از سالم ترین روش های پخت و پز، کاربرد ظروف با پوشش سرامیکی است، با وجود این همه تنوع در جنس قابلمه ها هنوز هم ظروف تفلون به خاطر ویژگی نچسب بودنشان در بین خانم ها طرفدار دارد. در حالی که ظروف با پوشش سرامیک آن هم با پوشش ایمن سرامیکا نه تنها مزایای کمتری ندارند بلکه عاری از مضرات پوشش های تفلونی هستند. ظروف با پوشش سرامیکی به ظروف سبز یا اکولوژیک هم معروف هستند. چرا که لایه پوشاننده آن ها با محیط زیست سازگار بوده و هیچ ضرری برای بدن ندارد.

اندر مزایای ظروف با پوشش سرامیکی

  1. لایه پوشاننده ظروف با پوشش سرامیکی بر خلاف تترافلئورواتیلن تأثیری بر طعم و از همه مهم تر خواص مواد غذایی نمی گذارد.
  2. حرارت دادن مواد غذایی در ظروف سرامیکی حتی تا دمای 450 درجه سانتی گراد هم مانعی ندارد و مشکلی برای سلامت مواد و در نتیجه مصرف کننده ایجاد نمی کند. این در حالی است که ظروف تفلون فقط روی اجاق تا دمای کمتر از 230 درجه سانتی گراد قابل استفاده است و در دمای بالاتر شروع به آزاد کردن گازهای زیان آور می کند که برای سلامتی افراد مضر است.
  3. در سرامیک از فلزات سنگین مانند سرب و کادمیوم استفاده نشده ،در نتیجه در مقابل غذاهای اسیدی و بازی (آلکالاینی) مقاومت کرده و هیچ تغییری در فرمول شیمیایی آن ایجاد نمی شود.
  4. قابلمه ها و تابه هایی با پوشش سرامیکی برخلاف تصور عام، بسیار رسانا بوده و این انتقال سریع حرارت اجاق گاز از کف و همچنین دیواره های ظرف باعث می شود که پخت غذا به صورت یکنواخت انجام شده و غذا روی شعله متوسط و یا حتی کم هم سریع بپزد و در نتیجه در وقت و انرژی صرفه جویی می شود.
  5. در فرایند تولید این ظروف بر خلاف ظروف تفلونی از مواد نفتی به عنوان ماده ترکیبی استفاده نمی شود. این پوشش با مواد معدنی و آب ترکیب شده و درست به همین علت است که خاصیت نچسب بودن آن نسبت به تفلون کمتر است.
  6. سرامیک نسبت به تفلون مقاومت بالاتری دربرابر خش و ساییدگی دارد. در واقع این مقاومت چندین برابر پوشش های تفلونی است.
  7. در ترکیب این لایه های سرامیکی از فلز نیکل استفاده نشده است. بنابراین این ظروف آلرژی زا نیستند.

 بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ظروف کریستال

ایمن سرامیکا چیست؟

ایمن سرامیکا نوعی پوشش دو لایه است که از نوعی سرامیک بسیار مرغوب آمریکایی تولید شده است و سازگاری زیادی با محیط زیست دارد. این پوشش مورد تأیید FDA آمریکا و LEGB آلمان است و تأییدیه دیگر استانداردهای جهانی و داخلی را هم دریافت کرده است. این محصول منحصراً تولید شرکت سنسی بوده و هیچ گونه نمونه داخلی و خارجی مشابه ندارد. قابلمه های با پوشش ایمن سرامیکا در سه مدل آرسو، کلاسیکو و رومئو در بازار یافت می شوند.

 

چه کنیم که ظروف با پوشش ایمن سرامیکا سالم بمانند؟

  • حتی المقدور از ماشین ظرفشویی استفاده نکنید. شستشو با ابر و البته نه با سیم های ظرفشویی و اسکاچ طول عمر این ظروف را افزایش می دهد.
  • از تماس قاشق های فلزی با لایه های سرامیکی بپرهیزید. حتی المقدور از قاشق های پلاستیکی، سیلیکونی و یا چوبی برای هم زدن غذا در قابلمه یا تابه استفاده کنید.
  • قبل از شروع آشپزی، ابتدا سطح داخل تابه یا قابلمه را با مقدار کمی روغن چرب کرده سپس مورد استفاده قرار دهید. با این کار خاصیت نچسب بودن سرامیک را افزایش خواهید داد.
  • ظروف داغ را از روی اجاق به زیر شیر آب سرد انتقال ندهید.
  • ظروف را حتی برای چند دقیقه هم خالی روی حرارت اجاق گاز قرار ندهید.

موارد پیشنهادی


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 19 =

مشاهده بیشتر