0

راهنمای خرید سرویس غذاخوری چینی

راهنمای خرید سرویس غذاخوری چینی

با راهنمای خرید سرویس غذاخوری چینی از بخش راهنمای خرید سایت تفریحی جیران همراه باشید.

راهنمای خرید سرویس غذاخوری چینی

گران ترین ظروف غذاخوری ای هستند که برای پذیرایی از مهمانان رسمی بهترین گزینه محسوب می شوند. در مورد خرید ظروف چینی به این نکات دقت کنید:

تقریباً تمام سرویس های غذاخوری چینی از کشور چین به ایران می آیند و به ندرت می توانید از کشورهای دیگر چینی هایی پیدا کنید. ممکن است طراحی شان از چینی های آلمانی یا ژاپنی الگوبرداری شده باشد اما بیشتر محصولات بازار مانند اسم شان چینی هستند.

سرویس های چینی 12 نفره تکه های ریز و درشت زیادی دارند و واحد تعداد قطعات شان “پارچه” است. سرویس های 12 نفره در حدود 12 پارچه دارند که شامل بشقاب های غذاخوری، سوپ خوری، پیش دستی، ماست خوری، ظرف دسر، کاسه سالاد، دیس کوچک و بزرگ، فنجان چای خوری، فنجان قهوه خوری، نمکدان، سوپ خوری، ظرف سس، ظرف شکر و … هستند.

بیشتر سرویس های چینی 12 و 18 نفره هستند. پس اگر می خواهید سرویس چینی رسمی و 6 نفره داشته باشید باید بدانید که چنین نمونه هایی در بازار به ندرت پیدا می شود. البته ممکم است برخی از فروشنده های بازار حاضر شوند یک سرویس غذا خوری را به صورت نصفه نیمه شامل 6 بشقاب غذا خوری، 6 بشقاب سوپ خوری و دو عدد دیس و یک کاسه سالاد را به شما بفروشند که البته در مورد انتخاب طرح دلخواهتان گزینه های زیادی را پیش رو ندارید.

نسل جدید بشقاب های چینی موجود در بازار مربع شکل و کاملاً مدرن هستند. این روزها محصولات زاویه دار به ویژه در میان جوانان طرفداران بیشتری دارند. با این وجود یکی از مشکلات خرید این بشقاب ها این است که ممکن است به دلیل ابعاد بزرگ تر به راحتی داخل ماشین ظرفشویی قرار نگیرند.

پس هنگام خرید حتماً به این نکته توجه کنید و بشقاب هایی را انتخاب کنید که ضمن داشتن شکل مربع، اندازه مناسبی دارند.

همه سرویس های چینی خارجی مرغوب نیستند. بهتر است با ناخن طرح های روی بشقاب را امتحان کنید. اگر متوجه شدی که خطوط براق در حال محو شدن هستند باید بدانید که این چینی ها به رغم گران قیمت بودن دوام چندانی ندارند.

یک از بهترین چینی های خارجی موجود در بازار به “بن چاینا” معروف است که ضمن داشتن ظرافت در طرح و شکل، استحکام خوبی دارد. به سادگی لب پر نمی شود و سفید رنگ است.

گروهی از ظروف چینی را نمی توانید داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید چون طرح هایشان خیلی زود از بین می روند. بنابراین اگر ماشین ظرفشویی دارید هنگام خرید حتماً از این بابت مطمئن شوید.

معمولاً فقط سرویس های غذاخوری ایران به صورت تکی هم به فروش می رسند و می توانید هر کدام از اجزا را به تعداد دلخواه جداگانه تهیه کنید.

سرویس های چینی ایرانی نسبت به وارداتی های قیمت ارزان تری دارند ولی در یک نگاه می توانید دلیل بالا بودن قیمت خارجی ها را تشخیص دهید چون بیشتر چینی های ایرانی رنگ شان سفید مایل به طوسی است اما اکثر وارداتی ها سفید، ظریف و سبک تر هستند. البته در میان تولید کنندگان اسم و رسم دار ایران، نمونه هیا خوبی هم پیدا می شود.


بیشتر بخوانید: سوپ قارچ فرانسوی


مزایا

رسمی، شیک، زیبا و مناسب برای پذیرایی از مهمانان خاص.

معایب

تعداد پارچه های زیاد و جاگیر، وجود زوایا در طرح هیا مدرن که کار شست و شو را دشوار می کند و قیمت بالا.

دوام و ماندگاری

چینی های معمولی به سادگی لب پر می شوند اما انواع چینی های سخت و استخوانی دوام بیشتری دارند.


حتماً بخوانید: نکات مهم در رسیدن به موفقیت


 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

مشاهده بیشتر