0

ارتباط یوگا با لاغری

ارتباط یوگا با لاغری

ارتباط یوگا با لاغری

با ارتباط یوگا با لاغری از بخش ورزشی سایت تفریحی جیران همراه باشید.

ارتباط یوگا با لاغری

برای یافتن جواب، از پنج متخصص سوال کردیم که آیا یوگا باعث لاغری می شود، بیایید پاسخ‌های‌شان را با هم مرور کنیم:

  • بث لوییس (دانشکده حرکت شناسی دانشگاه مینوسوتا)

یوگا اگر به طور منظم انجام شود می‌تواند منجر به کاهش وزن شود ولی نه به اندازه‌ای که معمولاً فعالیت فیزیکی را به کاهش وزن مرتبط می‌دانیم. اصولاً کاهش وزن زمانی اتفاق می‌افتد که میزان کالری دریافتی فرد از میزان کالری مصرفی کمتر باشد. اگر فرد ورزش کند انرژی بیشتری مصرف خواهد کرد. بیشتر افراد برای کاهش وزن، باید هم کالری دریافتی و هم کالری مصرفی‌شان را تغییر دهند. بسیاری از حرکات یوگا کالری کمتری در مقایسه با دیگر حرکات ورزشی (مثل دویدن یا پیاده‌روی تند) می‌سوزانند. البته یوگا می‌تواند میزان خودآگاهی فرد را افزایش دهد که در نتیجه فرد غذاهای مفیدتری خواهد خورد. افراد از غذاهایی که اصطلاحاً سنگین هستند اجتناب کرده و مواد مغذی‌تری مصرف خواهند کرد که نهایتا باعث کاهش وزن‌شان می‌شود.
به علاوه کسانی که استرس زیاد دارند بیشتر غذا می‌خورند و یوگا می‌تواند با کاهش میزان استرس کالری دریافتی فرد را پایین آورد.


بیشتر بخوانید: نکات مهم در مورد تردمیل


  • دکتر لوییس محرم ( کالج داروهای ورزشی آمریکا)

یوگا بین افراد مشهور مثل (مدونا و جنیفر انیستون و هال بری) رواج پیدا کرده است. یوگا یک نظام پیشرفته از حرکات فیزیکی و آرامش‌بخش و تمرین‌های تنفسی است. ولی ایروبیک ورزشی است که می‌تواند منجر به کاهش وزن شود.
اگر می‌خواهید وزن کم کنید باید چیزی بیشتر از یک تمرین آرامش بخش انجام دهید و باید مطمئن شوید که ضربان قلبتان در طول تمرین بالا می‌رود.
انواع مختلف یوگا وجود دارد. بعضی فقط منجر به آرامش روحی می‌شوند و بعضی بیشتر شبیه ورزش هستند. اگر می‌خواهید وزن کم کنید نباید به حرکات کششی و آرامش بخش اکتفا کنید.

 

  • جن کستی (کالج داروهای ورزشی آمریکا- مربی ورزش در نیویورک)

به صورت تئوری، بله می‌تواند. یوگا معمولا یک ورزش سنگین نیست و کلاس‌ها ۷۵ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشند که در طول این مدت عضلات شما در حال کشش هستند.

مثل هر برنامه ورزشی شما باید هفته‌ای چهار تا پنج بار یوگا کار کنید تا بدنتان تغییر فرم دهد. همچنین باید رژیم غذایی مرتبط داشته باشید. در این صورت متابولیسم بدنتان افزایش یافته و بدنتان خوش‌فرم میشود و حتی وزن‌تان کم میشود.

 

  • لی کروز (کالج داروهای ورزشی آمریکا)

کوتاه‌ترین جواب این سوال که آیا یوگا باعث لاغری می شود، این است که خیلی راحت بگوییم جواب کوتاهی برای این سؤال وجود ندارد! یوگا بسیار گسترده است.
متخصصان معتقدند که افزایش فعالیت فیزیکی برای شروع کاهش وزن یک قدم مفید است؛ پس باید نوع یوگای مناسب برای این کار انتخاب شود.
اگر هدفتان کاهش وزن است، یوگاهای قدرتی مثل آشتانگا و وینیاسا می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد. این کلاسها معمولاً ۹۰ دقیقه طول می‌کشند و می‌توانند سیستم خون رسانی بدن را تقویت کنند و شما انرژی مصرف خواهید کرد. عضلاتتان قوی‌تر خواهند شد و استخوان‌هایتان هم برای تحمل نیروهای زیاد آماده می‌شوند.
دومین و مهمترین مزیت یوگا این است که شما را از وضعیت بدنتان آگاه می‌کند که باعث می‌شود در طی فعالیت روزانه متوجه وضعیت جسمی خود باشید. برای مثال وقتی که گرسنه‌اید غذا بخورید نه زمانی که وقت غذا خوردن است. یا وقتی که سیر شدید دست از خوردن بکشید و پرخوری نکنید.


حتماً بخوانید: رابطه روزه داری و لاغری در ماه مبارک رمضان


  • انی بی کی (متخصص تغذیه مرکز یوگای کری پالو در استوکبریج – ماساچوست)

یوگا اگر با رژیم غذایی مناسب همراه شود می‌تواند باعث کاهش وزن شود.
برای پاسخ به این سؤال که آیا یوگا باعث لاغری می شود، در ابتدا باید گفت یوگا یک علم روحی و روانی است که پنج هزار سال پیش در هندوستان به وجود آمد. اگرچه یوگا معمولا فقط یک ورزش فیزیکی قلمداد می‌شود ولی در اصل تمام جنبه‌های زندگی مثل رژیم غذایی، افکار ذهنی، شیوه زندگی و فلسفه را در بر دارد.
چون یوگا توجه فرد را به بدن خود جلب می‌کند، فرد از بدن خود از لحاظ فیزیکی و روحی آگاهی می‌یابد؛ در نتیجه به روش‌های جدید مد شده در جامعه توجه نمی‌کند و بیشتر متوجه درون خود است.
یوگا و مدیتیشن می‌توانند توجه و تمرکز فرد را هنگام غذا خوردن بالا ببرند که نهایتاً شخص به مقدار غذا، نحوه تهیه و سرعت خوردن دقت خواهد کرد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 14 =

مشاهده بیشتر